Sărăţele cu paprika


Nu o să-ţi vină să crezi dar astăzi nu am gătit nimic. Sunt extrem de ocupată cu noua înfăţişare a blogului aşa că... am mâncat un măr. Acum 30 de minute mi s-a făcut foarte foame dar nu puteam să mă dezlipesc de calculator.

Mă duc să mă uit în frigider să văd dacă mai este vreun rest de ceva pe undeva. Nada de nada... Ehi bine nu o să mor dacă nu mănânc într-o zi, dimpotrivă: face foarte bine la siluetă şi oricum e post...
Dar când dau să închid frigiderul hop că-mi sare în ochi aproape (metaforic vorbind frate. Ce credeai că am fantome prin casă?! Doamne fereşte, asta îmi mai lipseşte!!! Ptiu ptiu ptiu, am scuipat în sân!), cum ziceam îmi sare în ochi o pungă (sau cum s-o chema) de aluat de foietaj. Hopa... dar de când e aici? Cred că am scos-o ieri din congelator. Hai să fac ceva cu ea repede repede.
Voiam ceva sărat. Şi uite ce am făcut. Din seria „ NU E o reţetă, E o idee!

O precizare: foitajul nu se poate manevra mult. Chiar deloc aş zice. Aşa că nu te juca cu el. În caz de vrei să-i dai forme stranii, pune-l la congelator pentru câteva minute. Conţine multă grăsime care se topeşte când frămânţi sau lucrezi cu el. Evită pe cât posibil.

Mie mi-a luat 6 minute să pregătesc totul şi să pun la cuptor. Am făcut şi fotografii între timp. Destul de dificultos să faci fotografii în timp ce ai mâinile impastate. Săracul meu aparat ce s-a mai murdărit! Off. Noroc că-mi place altfel.... Dar să trecem la fapte!

Am întins repede puţin foia de foietaj care era destul de groasă (2 cm) am făcut-o cam de 1 cm. Era un foitaj ieftin luat dintr-un mare supermarket. 400 g. Este foarte gustos (deşi nu prea sănătos) şi poţi face multe chestii cu el.
Am decupat nişte inimioare (alte forme nu am, nepoatele mele ştiu asta. Deşi una dintre ele s-a oferit să-mi împrumute o formă de „hello Kitty”. :) ).
Am luat o pensulă şi le-am uns cu puţină apă. În mod normal se unge cu ou dar sincer... nu am vrut să pun. Am vrut să văd dacă se poate şi fără. Şi s-a putut, chiar foarte bine.

După ce am uns cu apă am pus deasupra cum mi-a venit: seminţe de mac/in/floarea sorelui. Pe unele am împrăştiat nişte boia de ardei iute, pe altele curry (praf) şi am mai pus şi nişte bucăţele de mozzarella ce avem prin frigider.

17 minute la cuptor. 10 minute foc puternic (180- 200 grade). 5 minute foc domol + 2 minute cu focul aprins deasupra doar. Nu ştiu cum se cheamă sistemul ăsta. Cuptorul meu e pe gaz şi nu are ventilator deci focul e mai mult jos, de aia trebuie să aprind deasupra.

Am oprit focul şi am lăsat 10 minute să se răcească. Ăsta este secretul să nu se lase foitajul. Am descoperit de curând pentru că nu eram foarte amatoare de foietaj.

Cert e că au ieşit delicioase inimioarele astea (saratele). Foarte aromate. Un deliciu la îndemâna oricui! Mai ales a studenţilor/elevilor. Ştiţi voi la cine mă refer. :)

Menţiuni:
Tu poţi să le faci dulci punând dulceaţă sau bucăţele de ciocolată deasupra. Sau fructe. Mere de exemplu. Tăiate felii subţiri. Super delicioase. Eu am făcut dar nu am reuşit să fac fotografii. Data viitoare de acum.
Poţi să le tai cu un pahar, sau orice alt obiect vrei. (cană etc etc)
Bere şi săreţele cu paprika sau iaurt cu inimioarele astea... ce cină pe cinste! Yum Yum. 

Ai completat sondajul meu? Mulţumesc.


Trimiteți un comentariu

0 Comentarii