Borş cu carne


Borş cu carne de porc afumată

Ca la mama moldoveancă acasă (Adică reţeta mamei din moşi strămoşi). O experienţă unică ce trebuie trăită măcar o dată-n viaţă.

Când eram mică nu-mi plăceau deloc borşurile. Mâncam că nu eram un copil mofturos, nu ziceam nimic. Dar duminica, iarna când mă întorceam de la biserică simţeam de pe drum un parfum irezistibil şi ştiam că mama a făcut borş cu carne de porc afumată! Era singurul pe care îl savuram cu mare poftă. Nu ştiu, poate toţi gândim că mamele noastre sunt bucătărese fără seamăn, poate este natural dar mama mea făcea mâncăruri extraordinare din orice ingrediente. Ştiu care era secretul ei: îi plăcea. Făcea cu dragă inimă.
Din nefericire nu toţi ne naştem cu acest „talent” pe care eu îl numesc: noroc.
O prietenă de a mea mi-a mărturisit că ei nu-i iese borşul. Parcă-i apă chioară. M-a pufnit râsul şi mi-am amintit de poveştirile fraţilor mei mai mari relative a borşurile lui tata.
Cred că o să scriu un articol despre asta în celălalt blog că este foarte amuzant!

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 30-40 minute
Porţii: 4
Ingrediente:
  1. 300 g carne de porc afumată, de preferinţă cu os. Eu... hmm nu am avut şi nu mai vreau să cumpăr carne. Termin ce am şi gata pe anul ăsta. Poate.
  2. 3 cartofi mari roşii/albi
  3. 1 ceapă galbenă mărişoară
  4. 1 morcov (eu am avut un borcan de tocană, făcută-n casă, desfăcut cam de multişor şi a trebuit să-l folosesc că se strica şi e păcat)
  5. 2 ardei graşi
  6. 100 g paste de care vrei
  7. o crenguţă de cimbru
  8. 2-3 linguri ulei
  9. sare după gust
  10. Opţional: 1 -2 ardei iuti.
    Eram intenţionată să pun 1 pahar de suc de roşii/2-3 linguri bulion dar era deja acru de la tocană şi am renunţat
Mod de preparare
  1. Taie ceapa/ardeii. Curăţă cartofii, spală-i, taie-i cuburi de mărimea care vrei. Rade morcovul pe răzătoare sau taie-l cuburi (arată aşa de frumos). Prepară carnea: taie-o în bucăţi de mărimea care vrei.
  2. Pune uleiul într-o oală, adaugă ceapa, ardeii, morcovul. Lasă la călit uşor vreme de 3-4 minute amestecând constant, să nu se ardă deloc.
  3. Adaugă carnea, apa, cimbrul. Acoperă şi lasă să fiarbă la foc domol în jur de 15 de minute. Depinde de timpul şi gustul tău. Mama lăsa să fiarbă şi 1 oră sau mai mult (punea cartofii după circa 30 de minute după carne). Se vede diferenţa într-adevăr!
  4. Adaugă cartofii, lasă să fiarbă 10 minute
    Verifică (şi carnea) cartofii dacă sunt copţi pune pastele. Lasă alte 7 -8 minute. Depinde de tipul de pastă Alea subţiri (fideaua) fierbe foarte repede. Mama punea fidea.
  5. După care (mama) adăuga borş. Mie nu-mi prea place acru aşa că am vrut să pun suc de roşii mai mult să-i dea culoare dar tocana acrise deja destul, pentru gustul meu.

    Curios este faptul că mama punea cartofi deşi nu-i plac deloc. Nici să nu-i vadă! Mi-a zis că ne plăceau nouă, de aia punea. Şi e adevărat: eu iubesc cartofii! Fără acest borş nu e acelaşi lucru. 
Menţiuni: 
  1. Poţi servi cu pâine proaspătă/prăjită, crostini cu unt etc. Absolut delicios.
  2. Nemaipomenit pe vremea asta rigidă. Te încălzeşti instant. Şi nu numai corpul dar şi mintea.
  3. Am mâncat 2 porţii abundente!   

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii