Cremă de ciuperci


Cremă de ghebe. Eu folosesc ciupercile astea cu precădere. Au gustul foarte intens. 

Trei cuvinte: rapidă, sănătoasă şi DELICIOASĂ!!

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 30 + 5 minute
Porţii: 1
Pentru mai multe porţii dublează cantităţile.

Ingrediente:
  1. 25 grame ciuperci uscate cu gust intens, cum ar fi ghebele (în cazul meu). Este fundamental
  2. 2 cartofi albi (eu am avut doar roşii dar cei albi sunt mai pufoşi)
  3. 150 ml lapte
  4. sare
Mod de preparare:
  1. Se spală cartofii şi se pun la fiert cu tot cu coajă dacă sunt bio. Ai miei erau. Dacă vrei să grăbeşti totul curăţă cartofii, taie-i cuburi mici şi pune-i la fiert într-o cană de apă
  2. Se taie ciupercile mărunt şi se pun la înmuiat în 50 ml lapte
  3. După ce au fiert cartofii se curăţă (dacă erau cu coajă) şi se strivesc ca pentru pure. Poţi folosi mixerul, e mult mai practic şi rapid. Se pune 50 ml lapte cald
  4. Se pune într-o cratiţă laptele cu ciupercile, se lasă să dea în clocot cam 1-3 minute.
  5. Se adaugă cartofii striviţi foarte bine. Amestecă bine, verifică de sare şi mai adaugă cât lapte vrei pentru a ajunge la consistenţa dorită. Eu am folosit cam 150-200 ml.
  6. Se poate pune deasupra grano padano/ caşcaval ras

Menţiuni:
  1. Ar trebui să iasă foarte netedă  dar, nu o să crezi, mi s-a tăiat laptele cu ciuperci. Curios şi de notat lucrul acesta. Am mai făcut şi altă dată şi nu s-a întâmplat DAR înmuiasem ciupercile în apă. Este posibil ca laptele să fi avut cine ştie ce reacţie cu ciupercile mele. Aşa că, dacă nu vrei să rişti, ţine ciupercile în apă (fierbe-le). Foarte puţină, după care adaugă cât lapte vrei. La gust este DELICIOASĂ!
  2. Pentru celiaci, vegani şi cei ce ţin post înlocuieşte laptele cu apă. Va fi mai puţin intens gustul dar este foarte bun oricum. Am probat.   

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii