Desert rapid din orez


De câte ori nu ai simţit nevoia de ceva dulce şi aveai în casă doar orez şi zahăr?! Voiai ceva rapid, ceva care să te satisfacă. Ehi bine, această sugestie este mai mult decât potrivită!
Crede-mă, nu sunt mare iubitoare de dulciuri. Mănânc un dulce doar dacă îmi place şi nu pentru că vreau ceva dulce.
Ideea mi-a venit în timp ce mă uitam la un desen animat: Kung Fu Panda!
Ador bucătăria asiatică. Reţeta asta nu are nimic de a face cu ea! Mi-a venit aşa aiurea, cum îmi vin mie mai toate ideile. Din senin!

Un desert aproape instant şi foarte gustos.

O idee de desert pentru orice începător sau negat în arta bucătăritului.

Poate fi făcută în fiecare clipă, chiar şi pentru ocazii speciale. Cum este Sfântul Valentin, de ex. :).

Ai nevoie de orez, miere (sau zahăr), dulceaţă.
O cană este foarte mult pentru 1 porţie. 

Mod de preparare:
1. Pui orezul la fiert în apă cât să-l acopere. Cam o cană de 250 ml plină. Nu pune prea multă ca să trebuiască să-l scurgi. Mai bine mai puţină şi mai adaugi pe rând.
Acoperă şi lasă să fiarbă cam 10 minute la foc slab. Verifică din când în când, poate scade apa şi nu a fiert destul, mai adaugă puţină.

2. Scoate orezul, adaugă miere de albine şi coajă de portocală rasă. Dacă nu ai miere pune zahăr, dacă nu ai coajă de portocală adaugă esenţe/zahăr vanilat. Sau nucă prăjită şi mărunţită. Ca la macaroane cu brânză. Reţeta aici: spaghetti dulci.

3. O altă variantă este să pui orice fel de dulceaţă ai în casă. Eu am avut de cireşe şi a fost fenomenală. Nu mi-a venit să cred!

4. Alta, încă şi mai şi: cu cremă de ciocolată, finetti/nutella etc. Un deliciu!

Poţi să experimentezi forme variate. Explic mai pe larg.
Pui orezul la fiert ca ma sus. Între timp prepari varie forme ungându-le cu apă rece. 
Nu ai forme?! Sigur că ai. Chiar şi un pahar este bun, un bol mic, o cutie de iaurt, o formă de plastic (curată, evident!), sau ca în imagine: o inimă de inox.
După ce a fiert orezul amesteci cu ingredientele de mai sus şi pui în forme. Apeşi foarte bine, să se preseze. Insistă, este esenţial. Toate operaţiile acestea trebuiesc făcute foarte repede să nu-i dai timp orezului să se răcească. Dacă se răceşte de tot înainte de a-l presa, nu prea va funcţiona trucul. După ce ai presat bine laşi să se răcească puţin, sau mai mult în acest caz. E un desert care se serveşte rece.
După ce a stat cam 2 ore (mai puţin/mai mult) depinde de timpul pe care îl ai la dispoziţie, răstorni peste o farfurie cu gura în jos (logic, nu?) recipientul şi laşi să iasă ridicând uşurel. Dacă ai presat bine o să iasă formă dorită, dacă nu... nu!
Nu te necăji deoarece gustul nu se schimbă. E la fel de delicios!

Am probat sistemul cu formele doar pentru voi. 
N-am avut răbdare şi am mâncat fierbinte! Excelent! Parcă eram un purcel. :D Gnam gnam (este în italiană, că nu-mi vine în română! Oare avem un cuvânt care să exprime aşa ceva?!)


Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

  1. la cat de rapid se pregateste sigur la fel de repede se si mananca, foarte delicios si foarte sanatos :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa e. Avem nevoie doar de un pic de bunăvoință și imaginație. (f)

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.