Orez cu afumătură



Adică: Orez cu costiţă (de porc) afumată! Sună tare a cacofonie şi
nu-mi prea place denumirea asta.

Cum am mai zis de multe ori, ador orezul şi cred că am probat vreo 100 de reţete diferite până acum. Sunt sigură ca o să mai experimentez şi altele. Unele mai bizare decât altele.
Această reţetă o făcea mama când eram mici şi tare bună mai era. Sunt sigură că mulţi o faceţi exact ca mine dar vreau să reamintesc. OK?
Am cumpărat costiţa dintr-un mare supermarket şi nu o să-ţi vină să crezi dar vânzătoarea a refuzat să-mi taie o bucată din costiţa ce voiam pentru că, citez: „are os, nu se poate tăia”. Pentru istoria completă citeşte articolul acesta de pe Carpe Diem: „afaceri în România".

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 20 -25 minute
Porţii: 2

Ingrediente:
  1. 300 g orez. În cazul meu parboiled (adică pre-fiert). Deşi e' mai mult pentru salate îl folosesc cu predilecţie şi la pilaf. Sigur se găseşte în supermarketuri.
  2. 1 ceapă galbenă mică
  3. 150 g costiţă afumată
  4. 2 linguri ulei măsline sau de care ai
  5. 300 ml apă/supă fierbinte (1+1/2 cană ;am pus eu)
  6. 1 căţel de usturoi pisat/tăiat sau pudră (nu este obligatoriu dar e mai bun)
  7. sare după gust
  8. Opţional - 1 ardei iute.
    În imaginea a 2 vei nota un pahar de vin: nu l-am pus în final pentru că mi-era frică că întăreşte carnea.
Mod de preparare 
  1. Taie ceapa mărunt. Prepară costiţa. Taie-o în bucăţi de mărimea care vrei, sunt sigură că poţi!!! A mea avea mai mult slănină pe ea aşa că am făcut-o cuburi mai mărişoare
  2. Pune uleiul într-o oală, adaugă costiţa şi lasă la prăjit vreme de vreo 5 minute amestecând constant să nu se ardă.
  3. Când a căpătat o crustă cărămizie (nu neagră că atunci e carbonizată! :) ) adaugă ceapa şi usturoiul (ardeiul tăiat mărunt), amestecă foarte bine. Lasă să se înmoaie niţel. Cam 2-3 minute. De obicei fac invers: întâi ceapa apoi restul.  
  4. Adaugă orezul spălat în prealabil. Al meu nu necesită spălare şi recunosc că deseori nu-l spăl nici pe celălalt. Nu am văzut NICIODATĂ un bucătar italian să facă asta. Dar.. la noi totul e posibil aşa că fii atent un pic la orez: controlează-l de impurităţi stranie. Lasă cam 2 minute, amestecă des că se prinde. 
  5. Adaugă apa/supa călduţă/fierbinte atât cât să acopere conţinutul din oală. Citeşte aici pentru a vedea cum se face un orez demn de un mare chef. Amestecă, acoperă. Lasă focul foarte slab. 7- 8 minute. Verifică gradul de coacere. Dacă nu e copt şi apa s-a evaporat mai adaugă 1/2 cană. Amestecă acoperă din nou. Lasă alte 4-5 minute. Şi tot aşa.
    Serveşte cu murături, gogoşari etc. etc. Super gustos! Se ştie că cine vine făcut cu afumătură nu poate fi rău la gust... nici să vrei nu-ţi iese rău!
Menţiuni: 
Ai notat poate că eu fac mai mereu 2 porţii deşi sunt singură. Hmm. De multe ori chiar mănânc 2 porţii. Nu mănânc pâine şi nici între mese aşa că sunt flămândă ca un câine mai mereu. Totuşi, de multe ori, rămâne o porţie, ca în acest caz. Aşa că seara am încălzit ce a rămas punând nişte sos de soia şi curry + 3 linguri apă. A fiert din nou vreo 3 minute şi a ieşit ceva formidabil. Noi nu prea folosim sos de soia în bucătărie şi sincer, după ce am văzut ce conţine, e mai bine aşa. Dar (din nou) merge din când în când. Vai ce-aş mai fi mâncat o porţie aşa! (sunt la dietă). :)

Pentru mai multe imagini vizitează albumul de pe pagina Facebook: "De gustibus non est disputandum"


Trimiteți un comentariu

0 Comentarii