Orez cu iz asiatic


Din seria:”Special pentru studenţi/elevi, bărbaţi”.

Orez fiert la vapori cu mazăre, sos de soia şi curry
Nu prea pare mazăre, aşa-i?! Culoarea nu e verde cum ar trebui să fie dar, te asigur că, avea gust de mazăre. Probabil aceea congelată îşi menţine culoarea naturală. Nu ştiu, nu am cumpărat niciodată.

Este o mâncare sănătoasă, nutritivă, rapidă şi delicioasă.
Ai nevoie de orez basmati, adică orez cu bobul lung şi subţire şi o oală ca aceea din imagine. Formată din două oale suprapuse, oala din interior fiind cu găuri. Habar nu am cum să explic, tre' să fiu bătută-n cap. Dacă nu ai o oală aşa poţi pune deasupra oalei un fel de sită din aia de scurs pasta. Dar nu de plastic ci inox.


Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: 10-15 minute
Porţii: 2

Ingrediente:
  1. 300 g orez cu bob lung şi subţire. De obicei cumpăr un orez de foarte mare calitate. O fixaţie deprinsă de la italieni. De data asta am cumpărat unul foarte ieftin. Era la ofertă şi nu am putut refuza. Deci orice calitate e bună. :)
  2. 50-100 g mazăre din conservă sau congelată
  3. 1 lingură sos de soia
  4. 1/2 linguriţă curry (sau după gust)
  5. 1 lingură ulei de măsline
  6. 1 cană apă
Mod de preparare:
  1. Se pune orezul într-o oală special pentru pastă, (sau cum am scris mai sus), se toarnă apa deasupra încercând să uzi tot orezul. Nu acoperi orezul cu apă că atunci nu mai este la vapori. Pune o cană de 250 ml plină. Acoperă şi lasă să fiarbă cam 10 minute la foc slab. Verifică din când în când, poate scade apa şi nu a fiert destul, mai adaugă. Sau poate ai o maşină specială pentru fiert la vapori. Mai simplu. :)
  2. 2-3 minute înainte să fie gata se adaugă mazărea spălată şi scursă
  3. Se acoperă. Lasă alte 2-3 minute sau până când fierbe orezul. La mine a fiert în 10 minute. Total.
  4. Se pune în farfurii, se adaugă sosul de soia, curry, uleiul, se verifică de sare. Amestecă foarte bine.

Absolut DELICIOS.
Menţiuni: Intenţia mea era să fac orez cantonez dar nu aveam nici ouă, nici carne. A fost excelent şi mă bucur că nu am avut ouă. Chiar şi rece.Yum yum.  

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii