Paste cu zacuscă


Din seria „special pentru studenţi/elevi/bărbaţi”

Eu am folosit paste de orez şi zacuscă de ardei iuţi. Am făcut şi cu zacuscă de vinete, pătlăgele etc şi pastă normală sau integrală. Optime toate versiunile.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 10 minute
Porţii: 2

Ingrediente:
  1. 300 g pastă de orez, în acest caz: penne de orez
  2. 4 linguri de zacuscă şi dacă e prea uscat mai adaugă nişte suc de roşii/ketchup
    În alternativă poţi să pui (dacă nu ai zacuscă şi vrei să încerci acest gust): 
    1 ceapă mică tăiată mărunt
    1 ardei gras tăiat cuburi/peştişori
    1 căţel de usturoi pisat
    2 linguri ulei
    Le căleşti pe toate începând cu ceapa (usturoiul, ardeiul) apoi pui 1 lingură de bulion (2-4 de ketchup) amesteci (dacă e prea uscat şi pasta mai are de fiert pune 3-4 linguri de apă de la fiert) şi torni pasta. 
    Este chiar mai gustos pentru că e prospăt. 
Mod de preparare:
  1. Se pune pasta la fiert (Atenţie pasta din orez fierbe foarte repede, în jur de 4 minute, cealaltă în 6 minute al dente). Opreşte focul, ţine acoperit.
  2. Pune zacusca în tigaie la încălzit
  3. Scoate pasta, scurge şi pune-o în tigaie peste zacuscă
  4. Amestecă, saltă până sosul s-a prins foarte bine de pastă. Dacă e prea uscat pune 2- 3 linguri de apă de la fiert şi/sau ketchup. Ca o pasta să fie perfectă trebuie să fie fiartă mult (2-5 minute) sau chiar de la început până la sfârşit în sos. Secretul marilor chefi italieni. Şi eu sunt martor că aşa e. Mi se întâmplă rar de tot (nu cred să o fi făcut vreodată) să pun un sos rece peste paste în farfurie. 
  5. Evident pune sare după gust. Eu pun foarte puţină (m-am învăţat să mănânc nesărat).


Trimiteți un comentariu

0 Comentarii