Pizza yum yum


Hmm. Nu sunt prea mult de acord cu această denumire dar seamănă cu pizza deci.. Este o versiune de pizza cu blat de pâine.

Din seria: „special pentru studenţi/elevi/bărbaţi/începători în arta bucătăritului”
O reţetă care v-a da gata pe TOŢI cei ce iubesc crocantul. Urmăreşte paşii exact.

Aveam nişte pâine (franzelă albă) în frigider de vreo săptămână, cred. O luasem de la părinţi căci au cumpărat prea multă. (Dacă nu ştiai: ca să se menţină proaspătă (cât de cât) se conservă în frigider sau congelator.)
Voiam să o arunc la coş că, efectiv, nu ştiam ce să fac cu ea. Dar îmi era foame şi am decis să-mi fac nişte sandvişuri cu brânză. În momentul în care am pus mâna pe brânză mi-a venit în minte să încerc să fac o pizza din blat de pâine. Avusesem deja o experienţă destul de negativă acum câţiva ani şi eram destul de sceptică. Am adus nişte modificări la experimentul de data trecută şi a ieşit ceva DEOSEBIT. Un deliciu neaşteptat. Este foarte crocantă, plesneşte între dinţi aşa că, dacă nu-ţi place crocant, încearcă altă reţetă.

Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: 25 minute
Porţii: 2-3-5 depinde cât de mâncăcios eşti

Ingrediente:
  1. 1/2 franzelă mai veche sau felii de toast
  2. 100 ml lapte
  3. 10 linguri ketchup
  4. 60-70 g brânză (caşcaval)
  5. 50 g kaiser
  6. 1 ardei gras
  7. opţional: ardei iuţi
  8. 1 lingură mac
  9. un pic de chimion/boia de ardei iute/dulce etc
  10. Esenţial: 1 lingură margarină/unt pentru uns
Mod de preparare:
  1. Taie kaiserul feliuţe/rade caşcavalul pe răzătoarea mare
  2. Se taie pâinea felii de aceeaşi grosime. Cu atenţie pentru că se cam sfărâmă franzela noastră
  3. Am pus în tavă hârtie de copt pe care am uns-o din plin cu margarină. M-am ajutat de o pensulă. Pune un strat gros că altfel nu va ieşi cum mi-a ieşit mie. Acesta este secretul!
  4. Pune feliile de pâine distribuindu-le cum vrei. Nu trebuie să fie foarte lipite. Este absurd să vrei să faci un blat uniform. Eu nici n-am încercat
  5. Cu pensula (murdară de margarină) unge feliile foarte bine cu lapte. Eu am trecut de vreo 3 ori deasupra fiecărei felii cu pensula îmbibată de lapte. Data trecută am înmuiat feliile în lapte şi a fost PREA mult
  6. Pune ketchup. Uniformizează cu pensula. Nu contează că-i murdară de lapte/şi margarină
  7. Împresoară macul (seminţele). Nu este fundamental dar dă o aromă deosebită
  8. Pune caşcavalul deasupra feliilor, pe rând
  9. Pune ardeiul tăiat peştişori (dacă ai) Eu am avut pe o sfoară şi încă nu s-au uscat de tot. Se menţin excelent!
  10. Pune kaiserul
  11. Împresoară, DACĂ vrei, cu boia de ardei iute/dulce, chimion sau alte mirodenii la alegere.
  12. Mai adaugă ketchup/caşcaval dacă vrei. Eu am mai adăugat puţin
  13. Dă la cuptor pe treapta a doua,  vreme de 12-13 minute. Eu am lăsat 15 şi s-au pârlit niţel
Menţiuni
  1. Pune mirodenii diferite pe fiecare felie în parte şi vei avea parte de arome unice
  2. Este cu adevărat foarte simplu/economic şi incredibil de gustos. De ÎNCERCAT!!
  3. Când am luat prima înghiţitură nu mi-a venit să cred! Am mâncat 3 felii fără să-mi dau seama. A patra ar fost de ajuns şi ar fi trebuit să mă opresc, dar nu m-am străduit îndeajuns şi am mai mâncat încă 2. Irezistibilă!   

Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

  1. Faceam asa ceva prin '90 cand nu se gaseau blaturi de pizza.
    Ulterior aveam sa aflu cu surprindere ca nu eu am inventat-o :((
    Si ca are o denumire, imi scapa acum. :)
    Se gaseste la orice OMV.
    Facuta in casa e mai buna, dar nu uitati de oregano si busuioc!
    Eventual fierte in suc de rosii cu un pic de ulei de masline, doar asa pentru sos.
    Si peste feliile alea de franzela stropite cu lapte, merg si cateva rondele de ceapa de apa alaturi de ardeiul gras, doar asa pentru gust.
    Studentie, studentie... :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da. Eu am auzit de pizza asta. Nici nu mi-a trecut prin cap că am inventat-o eu. (am păţit cu alte reţete, totuşi) În genere, reţetele mele sunt interpretări personale ale unor reţete ce le ştiu de mică sau le-am învăţat pe parcursul anilor în care am lucrat în restaurante. Şi aceasta nu poate avea un nume precis pentru că e o adaptare. Personal nu-mi place oregano iar busuiocul în pizza... hmm, NU, pentru mine. Chestiune de gusturi. (b) Ps. Nu ştiu ce reprezintă emoticonul ăsta dar e mult că voiam să-l folosesc. :p

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.