Salată de boef


Sau insalata russa (în italiană). Şi nu, nu este o reţetă franţuzească, cum s-ar crede după nume, ci este o mâncare tradiţională românească derivată chiar din "insalata russa" preparată (în 1860) de un bucătar belgian într-un restaurant moscovit. De fapt, în Rusia, se mai numeşte şi Oliver, după numele celui care a inventat-o. Adică bucătarul de mai sus pe nume Julien Oliver. Sursă: Wikipedia
Mă' da ce reţetă straşnică ai inventat dom'le! Bravo!!! Îţi voi fi veşnic recunoscătoare. De fapt, dacă mă gândesc mai bine, cred că te urăsc un pic (mai mult) că nu mi-ai lăsat mie şansa asta!!! :)

Cine a zis că salata de boef este o reţetă care trebuie făcută doar de sărbători?! Eu o fac când îmi vine poftă că tare-i bună. Uşor de făcut, ieftină (în comparaţie cu alte mâncăruri elaborate) şi delicioasă! Nu-i aşa că am dreptate?!

Următoarea este o reţetă tipică, adaptată puţintel; pe ici pe colo (aşa cum v-am obişnuit). 

Fotografiile sunt făcute de nepoata mea, cu telefonul, în timp ce o ajuta pe mama ei (cumnata mea) să facă salata de Revelion 2013 (bravo July). Cumnata mea face o salată boef incredibilă iar copii ei sunt înnebuniţi după ea. Ar mânca non stop de aceea ea face multă, FOARTE multă.

Grad de dificultate: mediu - înalt
Timp de preparare: 60 minute
Porţii: depinde. Ce vezi în imagini sunt fotografii de la ultima salată Nu pot da cantităţile ca în imagini că ai hrăni un oraş întreg, cred. :) Din cantităţile de mai jos ies în jur de 3 farfurii adânci.


Ingrediente:
  1. 7 cartofi roşii
  2. 4 morcovi
  3. 1 rădăcină păstârnac
  4. 1 borcan de mazăre 400 g
  5. 5-7 castraveţi muraţi (pătlăgele) (depinde de gust dar ţine în minte ca legumele sunt foarte dulci, toate trei. Castraveţii muraţi/la oţet acresc puţin. Eu zic că cu cât pui mai mulţi cu atât mai gustoasă e)
  6. 200 g maioneză
  7. 200 g piept de pui sau carne de vită/porc. Dacă vrei o salată de post elimină carnea şi fă maioneza în casă doar cu muştar şi ulei de floarea soarelui/măsline.
  8. sare după gust
    Opţional măsline fără sâmburi (bucăţi)
    Pentru decor:
  9. gogoşari în oţet
  10. Ouă
  11. măsline
Mod de preparare:
  1. Se curăţă cartofii/păstârnacul, se curăţă/spală morcovii (eu nu-i curăţ de coajă pentru că sunt bio, eu am avut grijă de ei).
  2. Se pun la fiert împreună cu carnea (dacă pui) şi oul pentru decor. Pune la fund carnea, morcovul, cartofii şi mai la suprafaţă păstârnacul.(în ordinea în care fierb, să-ţi fie mai uţor să le scoţi). Lasă cam 30 minute. Ai grijă că păstârnacul fierbe cel mai repede apoi cartofii şi pe urmă morcovii. Carnea durează cel mai mult. Verifică. Evident oul va fi la suprafaţă şi vine scos primul după circa 10 minute. Nu contează dacă e crăpat. Apa o poţi conserva pentru un borş/pilaf etc. etc. Nu o arunc niciodată!
  3. Se taie castraveţii muraţi cubuleţe mici, scurge sucul/”moarea”.
  4. Se prepară maioneza dintr-un gălbenuş de ou cu 2 linguri muştar dulce/iute (după gust) şi 150 ml de ulei. Sau maioneza de post doar din 3 linguri muştar şi ulei de măsline/floarea soarelui. Maioneza are un secret dacă o faci la mână: cu lingura de lemn se învârte într-o SINGURĂ direcţie. Adică dacă ai început în direcţia acelor de ceasornic aşa mergi până la final. Dacă ai început invers- mergi invers. Dacă se taie vezi mai jos. Dar cu mixerul de mână este mult mai simplu şi rapid de făcut. :)
  5. Se taie gogoşarii felii de circa 1 cm
  6. După ce au fiert legumele lasă-le să se răcească. Desfă carnea cu mâinile în fâşii/şuviţe/firişoare sau cum s-o zice că am un lapsus. Sau taie-o, cum vrei. Mie mi se pare mai frumos să o desfaci cu mâinile.
  7. Spală un pic mazărea, scurge-o şi pune-o într-un lighenaş/bol. Pune şi castraveţii, carnea, măslinele.
  8. După ce s-au răcit legumele taie-le cubuleţe. Adaugă-le peste celelalte ingrediente.
  9. Pune maioneza, sarea, amestecă foarte bine dar cu grijă să nu se taie maioneza.
  10. Porţionează. Pune în farfurii sau platou etc. Ornează fie cu maioneză întâi deşi nu este recomandabil pentru că maioneza se deteriorează foarte repede. Eu mai fac aşa că este foarte frumos d.p.d.v.estetic dar o ţin la frigider şi scot doar cât mănânc. Apoi fă floricele din gogoşari, ouă, măsline.
  11. Dă la rece
Eu mai pun şi capperi pentru că le ador. În interior şi în exterior (ca ornament).
Pentru salata vegetariană/vegană elimină pur şi simplu carnea şi fă maioneza în casă doar cu 3 linguri muştar şi ulei. Scrie mai sus.

Menţiuni:
  1. Se serveşte aşa fiind o mâncare completă (dacă are carne) sau acompaniată de friptură.
  2. Tips: dacă se taie maioneza, mi s-a întâmplat: Pune 1-2 linguri (depinde de câtă maioneză ai) de suc de lămâie proaspăt sau la sticlă, amestecă un pic, lasă câteva minute şi apoi amestecă într-o SINGURĂ DIRECŢIE până se leagă din nou. Nu dispera. Până la urmă o poţi pune şi aşa; gustul nu se schimbă!!!


Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.