Supă de ceapă


Mulţi dintre voi vor strâmba din nas dar vă asigur că este o mâncare delicioasă. Place şi celor mai sceptici şi pretenţioşi (dacă au bunăvoinţa să guste).
Pe vremuri, în Italia ţăranii şi oamenii mai săraci o aveau ca mâncare principală. Cu timpul s-a pierdut acest obicei că deh: „este pentru ţărani”. Eu îţi sugerez să încerci, mai schimbi meniul.
Reţeta o am de la nepoţica mea, Alina.
Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: 20 minute
Porţii: 2

Ingrediente:
  1. 3 cepe galbene mai mărişoare
  2. 2 linguri ulei
  3. 2-3 căni de apă, după gust
    Opţional
  4. piper negru/ardei iute
  5. 2 linguri de făină (dacă o vrei mai groasă dar e bună şi fără) Eu o fac când aşa când fără
  6. Bineînţeles, sare. De multe ori uit să scriu acest ingredient dar fără e dificil ca ceva să fie bun. Mănânc totuşi destul de puţin sărat.
Mod de preparare:
  1. Se curăţă ceapa, se spală, se taie peştişori
  2. Se pune uleiul într-o oală, se adaugă ceapa şi se lasă la călit (foc slab) vreme de 4-5 minute
  3. Dacă pui făină acum e momentul. Pune-o amestecă foarte bine
  4. Se adaugă apa, se pune sare/piper/chili (boia de ardei iute). Amestecă. Se acoperă şi se lasă la fiert vreme de 15 minute (foc domol). Se controlează din când în când să nu se prindă (făina face acest efect)
Menţiuni: 
  1. Delicios este puţin spus. Îndrăzneşte! Se poate servi cu pâine/ pâine prăjită, mălai, mămăligă etc.
  2. Făina, aşa cum am scris mai sus, este o opţiune. Dacă eşti celiac şi vrei totuşi să fie mai groasă supa asta pune 2 linguri de amidon în loc de făină SAU 2 cartofi fierţi în prealabil şi făcuţi pure.   

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii