Tort din iaurt cu ananas


Este un tort din fructe şi iaurt. Foarte răcoritor. Deci, o reţetă pentru timpuri călduroase... dar merge şi iarna. Exclusiv pentru iubitorii de gelatină şi iaurt.

Trebuie să recunosc că nu sunt amatoare de gelatină. 
Nu sunt familiarizată cu uzul ei; mai bine zis: nu am (deloc) încredere în capacitatea mea de a prepara (cum se cuvine) acest produs.
Nu vreau să vă spun din ce provine gelatina naturală... nu este deloc apetisant. Poate din cauza asta o evit. :)


Grad de dificultate: mediu- înalt (pentru cine nu este familiarizat cu gelatina)
Timp de preparare: variabil. 15 + 20 minute prepararea + câteva ore la rece
Porţii: 6-7 felii
Ingrediente:
  1. 2 cutii de iaurt (250 g (?) fiecare) cu fructe la alegere. De preferat, fructe parfumate. Ex: fructul pasiunii, mango, căpşuni, fructe de pădure. Eu am folosit fructe tropicale (mango+fructul pasiunii)
  2. 1 cutie de ananas felii
  3. 1 cutie de litchi sau orice alt fruct în sirop
  4. 1 plic de gelatină (10 g)

Mod de preparare:
  1. Se pune plicul de gelatină în 100 de ml de suc/sirop de la conserva de ananas. Se lasă 10 minute să se umfle granulele. Se pune pe foc să se încălzească amestecând continuu. Nu pleca de lângă foc nici o secundă pentru că dacă fierbe nu se mai încheagă. Aşa se zice iar eu am ascultat pentru că nu mă pricep deloc. Se lasă să se răcească.
  2. Când s-a răcit destul se toarnă aproape 3/4 din totalul de 100 ml (deci cam 70 ml) din siropul cu gelatină peste iaurt şi se amestecă foarte bine lăsând să se odihnească pentru a se întări.
  3. 30 ml se toarnă peste siropul rămas de la ananas şi de la litchi în cazul meu (cam 150 ml în total) şi se amestecă. Aceasta se va turna deasupra.
  4. Se prepară farfuria/platoul pe care vei aşeza tortul. Se pune un strat de delii de ananas şi se înfăşoară cu o fâşie de hârtie sau de silicon, specifică pentru acest tip de tort. Uită-te la imagini că habar nu am cum să explic. Se foloseşte pentru a ţine totul împreună. Există un alt sistem dar eu asta am folosit acum.
  5. Când vezi că înceapă să se închege trebuie să te grăbeşti, altfel nu mai poţi turna deasupra gelatina făcută din sucul de fructe
  6. După ce ai legat fâşia dându-i un diametru adecvat dorinţelor tale se toarnă din iaurtul cu gelatină un strat alternând cu felii de ananas sau orice alt fruct doreşti.
  7. Deasupra ornează cu ce vrei. Eu am folosit litchi şi boabe de struguri.
  8. Toarnă sucul/siropul cu gelatină când încă mai este destul de lichid altfel e jale. Pe mine mă apucă disperarea de fiecare dată.
  9. Se dă la rece şi se lasă câteva ore sau chiar o noapte.
  10. Scoate banda de hârtie/carton cu grijă, porţionează.

Menţiuni:
  1. Nu arată foarte bine dar este delicios!
  2. Poţi face straturi din iaurturi de culori diferite. Arată incredibil. Păcat că nu am poze să pun.
  3. Tortul din prima imagine este făcut cu acelaşi sistem dar am folosit ca bază un blat de tort din comerţ. Voi da o reţetă, făcută în casă, într-o postare viitoare.   



Trimiteți un comentariu

0 Comentarii