Frittata cu ciuperci


Pe româneşte, omletă.

Ador să fac frittate (omlete). Ciupercile... la borcan, ce se găsesc în comerţ, nu m-au atras niciodată. În Italia sunt conservate în ulei şi îţi menţin gustul. La noi sunt puse în oţet şi sunt insipide. Am zis că nu o să mănânc niciodată... dar mama m-a convins că nu sunt aşa de rele pe cât greu eu.
Am ascultat-o şi am cumpărat câteva borcane. Trebuie să spun că nu-mi pare rău... şi, de azi înainte, o să mă feresc să mai spun „niciodată nu o să fac asta”. „Mai dire mai” spun italienii. Englezii: „never say never!”

Optimă frittata asta! Merită mai mult de o încercare.
Pentru a vedea cum se întoarce vizionează acest scurt video făcut de mine. Şi te rog să nu râzi de vocea mea. Voiam să mă abţin să vorbesc moldoveneşte pentru că, poate, nu toată lumea înţelege... dar a ieşit ceva ridicol. În general sunt mândră de accentul meu dar nu ştiu ce m-a apucat.

Timp de preparare: 15 - 20 minute
Grad de dificultate: redus
Porţii: depinde= 2-4

Ingrediente:
  1. 1 ceapă galbenă
  2. 2 cartofi
  3. ciuperci la borcan/conservă
  4. 3 ouă
  5. 1 legătură mică de usturoi/ceapă verde (nu e fundamental, se poate renunţa)
  6. 3 linguri ulei
  7. pătrunjel proaspăt/uscat
  8. 1 lingură de făină de grâu
  9. Opţional: 1 ardei iute
  10. Mirodenii la alegere: indicat ar fi piperul negru
  11. Eu am pus 2 linguri de sfeclă roşie de la borcan. Dar nu este obligatoriu

Mod de preparare:
  1. Se taie ceapa julienne (peştişori)
  2. Taie foile de usturoi (ardeiul iute)
  3. Curăţă cartofii, spală-i şi radei pe răzătoarea mare
  4. Pune uleiul într-o tigaie mică, vezi imagine. ( a mea are diametrul 20 de cm). Frittata trebuie să iasă groasă (cel puţin 8 mm) aşa că ori dublezi ingredientele, ori alegi o tigaie mică)
  5. Pune ceapa, la înmuiat puţin (2-3 minute). Foc foarte domol, având grijă să nu se ardă.
  6. Adaugă cartofii raşi, amestecă bine. Lasă 2-3 minute
  7. Adaugă ciupercile scurse, sfecla (dacă pui). Adaugă puţină sare, amestecă bine, acoperă şi lasă vreo 4 minute. Trebuie să fie totul copt bine
  8. Bate ouăle, adaugă lingura de făină (nu este fundamental. Am puso-o doar să văd efectul. Într-adevăr este mai consistentă. A fost un experiment), piperul, pătrunjelul, usturoiul şi toarnă în tigaie.
  9. Cu o lingură de lemn se amestecă foarte foarte bine. În aşa fel încât ouăle să acopere totul în tigaie.
  10. Se acoperă, şi se lasă 3-4 minute. Focul domol, dar nu la minim
  11. Se întoarce pe cealaltă parte ajutându-te ori de capac ori de o farfurie. Uite aici video-ul foarte interesant cu acest procedeu. Vizionează-l; te va ajuta!
  12. Se pune cu partea negătită în jos, se acoperă din nou. Se lasă alte 3 minute.
    Poftă bună.
Vezi aici o altă reţetă (de frittată) extrem de interesantă
Menţiuni:
  1. Se poate servi ca atare ori acompaniată de salate.
  2. Se pot face sandvişuri excelente.
  3. Rece este optimă ca aperitive la petreceri. (chiar self service: taie bucăţi mici, cât o înghiţitură)
  4. Variantele, combinaţiile sunt infinite. Poţi să pui tot ce vrei (măsline, morcov, cartofi etc etc). Chiar şi paste rămase, orez, piure, carne. Absolut orice. Eu le-am probat pe toate. Şi toate au avut un enorm succes.
  5. Caşcavalul îi dă o consistenţă particulară. Dacă ai poţi să pui; este chiar foarte indicat. În reţeta originală puneam mereu.


    Pentru mai multe imagini sugestive, vizitează pagina Facebook


Trimiteți un comentariu

0 Comentarii