Muşchi aromat

Reţetă încercată doar pentru voi dar a fost tare, tare bună.
Este inspirată din reţeta mamei: pui cu ceapă scăzută.
Ştiu că prăjeala nu face bine, ştie toată lumea dar prăjelile mele sunt foarte „light”. Pentru o reţetă asemănătoare dar cu ficat vizitează: Ficat fraged şi gustos.

Optimă reţetă (combinată cu mămăliguţa) pentru celiaci.

Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: 20 - 25 minute
Porţii: depinde

Ingrediente
  1. muşchi de porc afumat (nu este fundamental dar este foarte bun)
  2. 2-3 cepe galbene
  3. 50 ml vin roşu/alb
  4. 1 lingură usturoi praf
  5. 2 linguri ulei
  6. Opţional: 1 ardei iute/boia de ardei
Mod de preparare (poţi să pui de mămăligă, dacă vrei)
  1. Taie ceapa peştişori sau cuburi. Pune uleiul într-o tigaie. Adaugă ceapa şi las-o să se călească la foc slab 1-2 minute
  2. Pune apoi muşchiul tăiat bucăţi de mărimea care vrei tu. Lasă alte 3-4 minute, foc slab, acoperit.
  3. Adaugă vinul, pune praful de usturoi, amestecă foarte bine, acoperă. Focul la minim. Vreme de 10 minute circa.
Menţiuni
1. Muşchiul „meu” era deja tăiat felii subţiri şi s-a copt foarte repede. Dacă crezi că nu-i ajunge 15 minute de coacere, poţi pune, după ce s-a evaporat vinul, 50 de ml de apă. Acoperi, laşi să fiarbă la foc minim până se evaporă toată apa, amestecând din când în când.
2. Serveşte cu mămăliguţă, cartofi fierţi, piure, orez fiert, păstăi, mazăre, etc.
Poftă bună. Te aştept şi pe Facebook.

Trimiteți un comentariu

5 Comentarii

  1. Răspunsuri
    1. :)). Am pus o cărticică într-o crăticică şi am ţinut muşchiul pe-un tablou, deasupra. :-)

      Ștergere
  2. Sistemul este infailibil! :p Dar nu încerca în casă, mai bine afară... în câmp... departe tare de orice aşezare şi arbori. @-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Crezi? Şi dacă mă loveşte meteoritul ? :))

      Lăsând gluma, am o reţetă de afumare rapidă !
      Fără cărţi, fără tablouri!

      Ștergere
    2. :-d. Este posibil. Radule... m-am născut la ţară unde-am crescut, printre altele, şi porci. Ştiu (mai toate) sistemele de afumat... orice, inclusiv pereţii. Dar sunt curioasă să aflu metoda ta. Cum zice mama: "câte bordeie atâtea obicee". Cine ştie că nu mă apuc de afumat.

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.