Muşchi balsamic


Am zis că nu mai cumpăr carne dar a venit sora în vizită şi nu toţi sunt vegetarieni. :) Vina e ei, că ea l-a cumpărat. Habar nu aveam ce să fac cu el dar am găsit, până la urmă.
Voiam o reţetă deosebită. Uşor de făcut, practică, rapidă şi gustoasă. Gust delicat/fin, puţin dulce-acrişor, parfumat şi foarte fraged.
O parte din creştini au intrat deja în postul Paştelui. Nu este foarte „cool” pentru că mâine sărbătoresc Sfântul Valentin. Sunt sigură că Dumnezeu va permite o reţetă de carne.
Cum zice mama: unii ţin post negru dar înjură şi blestemă. Mi se pare o aberaţie. Personal aş îndemna la un post al răutăţilor decât la un post al corpului. 

Optimă reţetă pentru zile speciale, cum este ziua îndrăgostiţilor (14 -16 -24 februarie).

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 15-20
Porţii: depinde
Ingrediente
  1. muşchi de porc
  2. 50 ml oţet balsamic
  3. 50 ml apă
  4. mirodenii: boabe piper negru, boabe de coriandru, boia de ardei iute, usturoi pisat/praf
  5. sare după gust

Mod de preparare
  1. Taie muşchiul în bucăţi (după cum vezi al meu era deja felii prea subţiri)
  2. Pune o crăticică pe foc (nu o băga în sobă, doar pe aragaz), toarnă apa, pune muşchiul şi mirodeniile. Acoperă lasă să fiarbă la foc slab vreme de 10 minute. Ai grijă să nu scadă apa, verifică.
  3. După ce a scăzut apa (cum am zis, cam 10 minute) adaugă oţetul balsamic, acoperă din nou. Lasă să fiarbă acoperit vreo 8-10 minute până scade oţetul

Menţiuni:
  1. Îl poţi servi cu mămăliguţă, garnitură la un piure de cartofi/morcovi, garnitură la cartofi fierţi, etc.
  2. Coriandru îi conferă un gust foarte fin.    


Trimiteți un comentariu

5 Comentarii

  1. "Pune o cărticică destul de strâmtă pe foc" ?
    Asta e ca sa afumi peretii ??? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :-d Ioi. Asta a fost "prea tare". Nu ştiu ce fel de "corector" am că se bagă unde "nu-i fierbe oala". Merci, apreciez. (f) Ehi pentru afumat... pentru dat foc la casă!!! :p. Am păţit-o dar nu am pus cartea în cratiţă (ca aici) ci cratiţa a sărit pe tablou! @-)

      Ștergere
    2. Şi eu care mă gândeam că face parte din reţetă ... :))

      Ștergere
    3. :-). Păi... ai putea încerca dar să fii undeva pe un câmp/spaţiu deschis că-i riscant. :p

      Ștergere
    4. Viaţa înseamnă un risc asumat! :P

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.