Sos roşu cu chiftele


...piftele vegetariene. Pentru reţeta acestora uită-te aici.

Nu mă dau în vânt după sosuri dar vreau să probez, pentru tine,  reţete diferite. Sper că apreciezi efortul meu. Un „like” sau un mic comentariu mi-ar fi de folos. Mulţumesc anticipat.

Acasă, mama, făcea doar sosuri albe. Unul era ciulamaua cu carne. Yummy. O să-l fac în curând că acuşi intrăm în post.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 10 minute (să ai chiftelele gata)
Porţii: 2

Ingrediente:
  1. 2 linguri făină de grâu
  2. 2 linguri ulei
  3. 1-2 linguri bulion
  4. 1 cană apă
  5. sare după gust
  6. 10-12 chiftele mici
  7. Opţional: usturoi în praf
Mod de preparare:
  1. Se pune uleiul la încălzit într-o cratiţă
  2. adaugă făina, amestecă foarte bine
  3. Varsă apa încet, indicat ar fi să fie caldă/fierbinte. Amestecă până se dizolvă toată făina
  4. Adaugă bulionul şi chiftelele (usturoiul). Lasă să fiarbă acoperit, la foc slab vreme de 7-8 minute

Delicios. Pur şi simplu. Pentru persoanele intolerante la gluten vezi aici: sos pentru celiaci.

Ps. De curând, mi s-a adus la cunoştinţă că făina prăjită face rău. Încă nu am căutat informaţii despre asta dar... te întreb, CE NU FACE RĂU în ziua de azi?! Nu te poţi baza pe nimic. Nici produsele bio nu sunt CHIAR bio. Prăjelile fac rău, se ştie de când lumea. Nu cred că există persoană să nu ştie dar unele mâncări, fără, nu sunt bune de nimic.  Eu le evit, pe cât posibil, dar nici nu vreau să mănânc cartofi fierţi toată viaţa. Pentru că doar una avem şi nu-mi doresc să trăiesc o sută de ani!. Fiecare este liber să mănânce CE şi cum vrea. 

Trimiteți un comentariu

4 Comentarii

  1. Nu sunt un adept al retetelor de post, dar mult succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hmm. Mulţumesc. Asta mi-a amintit de mama care mă avertiza că am intrat în post: "să nu mănânci carne, mamă, poate uiţi" Şi m-a pufnit râsul pentru că sunt 80% (sună absurd un procentaj, dar, încă, nu am renunţat, de tot, la carne) vegetariană. Dacă nu m-ar fi avertizat, probabil, aş fi mâncat exact când nu trebuia! Fiecare cu gusturile lui. :)

      Ștergere
    2. Astazi mi-am facut un ficat de vitel la gratar!
      Sper ca n-am intrat in post, nu de alta dar n-am gasit ficat de curcan. :(
      Cica nu le-au adus sau ceva ca Penes a patit ceva la ficat pe frontul de lupta, a incercat sa insinueze un client din spatele meu. :))

      Ștergere
    3. :>) Vrei să-mi faci poftă, eh? (iubesc grătarele... adică carnea la grătar, nu grătarele goale! Deşi arată super al meu. :p ) Bine, bine. Peneş... săracu. Lasă-i ficatu'-n pace. Ps. Nu, nu eşti în post (dacă NU vrei).

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.