Spaghetti alla puttanesca


Pentru cine cunoaşte acest cuvânt: puttana = pramatie (:p), da, numele, se pare are ceva legătură cu aceste femei care fac "meseria cea  mai veche din lume".
Ce denumire curioasă, totusi! Ehi bine, da. Aşa se numesc cu adevărat şi, probabil chiar de aici îi vine numele controversat. Citeşte aici (dacă înţelegi italiană, dacă nu, pot să traduc). 
Din bucătăria napolitană (Napoli – Italia). Voiam să scriu napoletană, numai aşa să te fac să râzi. :p
Mai este o variantă din bucătăria „laziale = Lazio” dar cu altă ocazie.
Din seria: „Special pentru studenţi/elevi, bărbaţi şi începători în arta bucătăritului”
Exclusiv pentru cine iubeşte capperi (-i). Cine nu ştie: sunt nişte "bobiţe" picante acrişoare. O să scriu un articol că mulţi m-au întrebat. Nu plac la toată lumea, mie da.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 15 minute
Porţii: 2

Ingrediente
  1. 250 - 300 g paste lungi, spaghetti în acest caz
  2. 3 linguri bulion sau 5 linguri sos de roşii
  3. 50 grame măsline tăiate (fără sâmburi) mie nu îmi plac decât alea naturale (sau Kalamata) întregi. În Italia foloseam măsline tagiasche dar aici nu le găsesc
  4. 1 lingură capperi
  5. 1 căţel de usturoi pisat sau praf
  6. pătrunjel verde sau uscat
  7. sare după gust
  8. Opţional: un ardei iute
Mod de preparare
  1. Pune pastele la fiert după ce apa a început să fiarbă. Lasă-le 5 minute (să fiarbă)
  2. Într-o tigaie/wok pune sosul de roşii, măslinele, praful de usturoi, capperi-i. Lasă să se încălzească foarte bine
  3. Toarnă pastele peste, adaugă 3-4 linguri din apa de la fiert, amestecă foarte bine. Acoperă şi lasă să fiarbă la foc slab vreme de 3-4 minute. Dacă nu sunt fierte (după gustul tău) mai pune 1-2 linguri apă de la fiert, amestcă, acoperă şi mai lasă 2-3 min; verifică de sare. Personal uit, mai mereu.
  4. Când sunt gata (nu mai au apă), porţionează, împresoară pătrunjel şi yum yum

Trimiteți un comentariu

8 Comentarii

  1. Răspunsuri
    1. Aha... poţi să le zici cum vrei. Important e că le cunoşti.

      Ștergere
    2. Chiar ma pricep la gatit, evidend cand am chef! :)))
      Azi mi-am facut imam bayildi. Dupa reteta lui Radu Anton Roman!
      E buuuuuuuuuuuuuuna!!!

      Ștergere
    3. Mă bucur să aud asta. Mai ales când faci publicitate la reţetele mele. :p

      Ștergere
  2. Pare rau, cu publicitatea.
    Nu detin Goodfood ! :)
    Si nici nu as vrea.:)

    Pestele iti place ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mă refeream la publicitate de genul. Depinde. În general mă simt rău când mănânc anumite specii de peşte.

      Ștergere
    2. Ma gandeam sa-ti recomand un blog tare cu retete pescaresti! :)

      Ștergere
    3. Mulţumesc, apreciez dar peştele are ceva cu organismul meu. Nu ştiu care pe care. Doar sardinele în consevă nu-mi dau probleme. Am o reţetă care va fi postată în curând. În genere, nu mă inspir la nimeni pentru reţetele mele. Le ştiu de mică, de la mama (sau le-am învăţat uitându-mă la bucătari de bucătari), le modific, le sucesc, le ameţesc până iese ce-mi place. Că-s foarte pretenţioasă. :-)

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.