Spaghetti stil amatriciana


Spaghetti alla matriciana, l'amatriciana sau matriciana. Numele vine de la localitatea „Amatrice” aflată în provincia di Rieti (centrul Italiei - Lazio, lângă Roma aşa că să ai o idee mai precisă).

Italienii sunt extrem de severi cu reţetele lor. Nu schimbă absolut nimic, niciodată. Personal detest o bucătărie de genul dar... fiecare cu „fixaţiile” lui.
Aşadar, aceasta este o altă reţetă adaptată niţel după gusturile mele. Rapidă şi extrem de gustoasă. Exclusiv pentru amatorii de paste. 

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 15 min
Porţi: 2

Ingrediente
  1. 300 g spaghetti (se pot folosi şi bucatini, ba chiar aşa prevede una dintre reţetele originale)
  2. 50 g salam sau kaiser
  3. 1 pahar vin alb - 50 ml
  4. 4-5 roşii din conservă (e bun şi sucul de roşii/ketchup)
  5. 2 linguri ulei de măsline sau, cum prevede reţeta originală,: o lingură de untură
  6. Opţional: 1 căţel de usturoi sau praf de usturoi (la cutie)
  7. piper negru după gust
  8. sare după gust
  9. Opţional: caşcaval ras (italienii folosesc exclusiv „pecorino” sau „pecorino romano”)

Mod de preparare:
  1. Pune pasta la fiert DUPĂ ce apa a început să fiarbă, lasă 5 minute
  2. Taie salamul făşii de 1 pe 2 cm sau cum vrei tu
  3. Pune uleiul (untura) într-o tigaie înaltă/wok, pune usturoiul dacă e proaspăt, adaugă salamul, lasă-l să se prăjească bine (2-3 minute), toarnă paharul de vin şi lasă să se evapore, amestecând din când în când. Foc tare
  4. Scoate salamul pe o farfurie şi pune roşiile tăiate la călit sau încălzit (3 minute dacă sunt din conservă - 5 minute dacă sunt proaspete
  5. Varsă pastele, pune salamul şi dacă e prea uscat pune 2-3 linguri de apă de la fiert (pastele).
  6. Adaugă piperul negru, verifică de sare, amestecă foarte bine, acoperă şi lasă să fiarbă la foc lent 4-5 minute
  7. Când porţionezi (termen „bucătăricesc” care înseamnă, evident, pui în farfurie) împresoară deasupra caşcaval ras/mozzarella/grano padano etc.
Menţiuni:
  1. Italienii pun guanciale (un fel de slănină cu carne - de pe botul porcului = seamănă cu kaiserul) dar eu nu sunt fan şi am folosit salam. Cui îi place kaiserul poate să încerce, iese foarte bun. Gusturile se aseamănă
  2. Nu este fundamental să scoţi salamul afară, este un moft, părerea mea. Aşa am învăţat de la ei dar o să schimb metoda că un procedeu în plus. Îl poţi lăsa şi turna roşiile peste. Restul este la fel.
  3. Este o mâncare foarte consistentă. Noi nu avem cultura pastelor, e natural, dar dacă înveţi bărbatul să mănânce asta îi poţi găti în fiecare zi o reţetă diferită. :p Nu ai idee ce repede se face de mâncare când ai paste în casă. Mie îmi plac foarte mult.   

Trimiteți un comentariu

4 Comentarii

  1. Uite, azi mi-am făcut ciorbă de burtă.
    Ştiu că te dezamăgesc, dar aşa mi-a venit!

    Paste, da, îmi plac, dacă pui ceva potrivit lângă ele :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că nu m-am exprimat bine! De ce să mă dezamăgești? Pur şi simplu avem gusturi diferite. Respect acest lucru şi detest când cineva zice "cum să nu-ţi placă?!" dacă nu-mi place, nu-mi place! Ce-mi place mie nu-ţi place ţie. Am notat. :p Şi invers... ciorba de burtă, nici dacă mă tai. :>)

      Ștergere
    2. Uitam... dar există vreo reţetă DE A MEA care să-ţi placă?! Este o întrebare retorică, Radule. Dacă răspunzi îmi pierd vizitatorii. =p~

      Ștergere
    3. Toate imi plac!

      Cand eram student, imi faceam ciorba cu parizer!
      Si deoarece ouale erau ieftine, m-am intoxicat cu ele :((

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.