Lichior de cafea


Este unul dintre lichiorurile cele mai simplu de făcut.
Se poate face cu boabe sau cu cafea gata făcută sau cu amândouă. Nu necesita de timp de asteptare. Este gata imediat.
Eu am făcut în toate felurile dar nu am fotografii pas cu pas. Îmi cer scuze.
Pentru reţete diferite vizitează secţiunea Băuturi (lichior de ciocolată, etc)



Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 15 minute
Pentru 1 sticlă de 500 ml


Ingrediente

300 ml alcool (votcă - să nu aibă gust) de 30 de grade (dacă ai mai tare, adaugă apă fiartă şi răcită)
200 ml cafea concentrată + câteva boabe de cafea
4 linguri de zahăr sau miere


Mod de preparare

Faci cafeaua foarte concentrată şi o scurgi de zaţ foarte bine. Eu am moka, cu ea fac pentru astfel de lucruri. Dacă ai expresor este şi mai bine. 3-4 ceşti (depinde de mărimea ceştii). Pui zahărul în ea, cât timp este fierbinte, amesteci să se dizolve.
O laşi să se răcească (15 minute) după care o pui într-o sticlă drăguţă, adaugi alcoolul (sau invers), pui dopul, zbaţi sticla foarte bine. Dacă vrei să pui câteva boabe de cafea, le pui în pahar când serveşti.


Menţiuni
Am făcut cu boabe de cafea şi nu s-a închis la culoare ca cel cu cafea gata făcută, dar gustul era la fel de bun.



**
Daca ai apreciat ori ti-a fost de folos, TE ROG da un like, share, lasa un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alatura-te la fomidabila pagina de Facebook. O gasesti tu pe undeva pe aici. Se plimba aiurea. Nu stiu ce-i cu ea. :)
Daca nu ai observat, sunt doua meniuri sus pline cu fel de fel de retete.
Cand cauti ceva pe blog, foloseste diacitrice (ă, â, î, ș, ț). Daca nu gasesti ce te intereseaza, incearca o combinatie de cuvinte cu si fara diacritice: varză varza, roșii rosii, brânza branza.

Nu uita sa ma urmaresti sau sa-mi citesti cartile pe Amazon.
Multumesc, om cu suflet! Pe data viitoare.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii