Tartă cu varza si carne


Tartă cu varza murată si carne

Premiză: Nu este o reţetă ci o idee. Zic asta pentru că foitajul e cumpărat. Să nu care cumva să-mi sară cineva în cap cum că „toată lumea ştie să cumpere nişte aluat”. :D


Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 5 +25-30 min (coacere)
Porţii: 6-8

Ingrediente
  1. 400 g aluat de foitaj (NU foi de plăcintă)
  2. 1 varză murată (400-500 g)
  3. 1 cutie de carne de porc ( de asta am pus eu pentru că mi-a dat-o cineva de pomană. A trebuit să o folosesc, din respect. Se găseşte la Kaufland, pe raftul de conserve: pate, ton etc.). Mai indicat ar fi să pui 400 g carne tocată: porc/vită etc.
  4. 3 linguri ulei
  5. mirodenii după gust: am pus piper negru
  6. 1 ou (poţi pune mai multe, eu atât am avut)
  7. 3-4 linguri iaurt (indicat ar fi smântână, dar n-am avut)
  8. 2-3 linguri făină de grâu
Mod de preparare
  1. Dezgheaţă aluatul de foitaj la temperatura camerei (3-4 ore) sau scoate-l de seara din congelator punându-l în frigider
  2. Taie varza murată cât de mărunt preferi. Eu nu am tăiat-o foarte mărunt pentru că-mi place să o simt între dinţi
  3. Pune-o la călit într-o tigaie mai adâncă, unde ai pus uleiul (de care vrei: eu am pus de măsline). Ţine-o vreo 15 minute
  4. Adaugă carnea dacă-i din conservă. Dacă NU e, adicăEvită sarea pentru că varza este, în general, foarte sărată. Lasă să se răcească puţin (20 min)
    -i carne tocată crudă, inversează paşii. Prăjeşte prima dată carnea (vreo 5 minute) apoi adaugă varză şi ţine vreo 20 minute pe foc, amestecând constant. Pune mirodenii după gust.
  5. Alege o tavă pe măsura foitajului. Pătrată sau rotundă, NU contează. Dacă e prea mare tava întinde puţin foitajul, nu-i bai
  6. Aşează aluatul în tavă, întinzând pe marginile tăvii. Depinde de care ai. A mea nu este foarte înaltă (circa 2,5 cm)
  7. Bate oul într-un bol, adaugă iaurtul (natural, evident), făina, amestecă cu varza şi carnea preparând un fel de cremă foarte groasă
  8. Toarnă totul peste aluatul de foitaj întins pe toată lungimea tăvii
  9. Nivelează cu o lingură
  10. Dacă şi-a rămas aluat pot să faci nişte fâşii şi să le pui deasupra. Sau poţi tăia forme de care vrei şi ai. Dar nu este fundamental
  11. Dă la cuptor pentru 15-20 de min; verifică. Primele 10 minute foc tare. Apoi foc mediu. Eu nu deschid NICIODATĂ uşa cuptorului în timpul coacerii. Mă uit prin geam şi „nimeresc” destul de bine. Ar fi de preferat ca în ultimele 5 minute să dai drumul la focul de deasupra şi să-l stingi pe acela de jos. Depinde de ce fel de cuptor ai. Al meu e pe gaz, are foc numai jos, deasupra are grill şi cum naiba s-o fi numind flacăra aia deschisă care stă în uz mai puţin de 30 de secunde. Depinde de cât oxigen are. Dacă ai cuptor cu foc deasupra şi dedesubt, ai grijă să nu se ardă. Numai tu ştii cum coace cuptorul tău. Stai lângă până înveţi toate trucurile. Se coace destul de repede, în general.
  12. Când consideri că e gata opreşte focul şi lasă în cuptor alte 10 min, cel puţin. Uşa închisă, natural. Asta ca să nu se lase.
Menţiuni
1. Este absolut delicioasă. Îţi recomand să-ncerci, dacă nu ai făcut niciodată.  
2. Delicioasă caldă sau rece, dar consumată în aceeaşi zi pentru că foitajul devine slinos, iar dacă-l încălzeşti la microunde se înmoaie. 
3. Optimă ca aperitiv la diferite petreceri. 

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii