Chiftele cu linte


Am auzit multe persoane că nu mai ştiu ce să facă de mâncare. Aşa păţeam şi eu când eram mică.
Am mai zis. Acum... am atâtea idei în minte că nu ştiu când o să le fac.

Nu sunt o mare amatoare de chiftele dar, în ultima perioadă, am încercat multe variante. Dacă nu-mi ies e ok, sunt singură, nu mi le dă nimeni de cap. Tu ai familie, e riscant aşa că le probez eu pentru tine. :)
Reţetă de post şi pentru vegetarieni, vegani. Crocante.
Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: 15 min fiert + 15 preparat + 15 prăjit= 40 min (variabil deci)
Porţii: multişoare. Cam pentru 4 persoane

Ingrediente
  1. 1 cană de linte deja fiartă. Sau o conservă de 400 g
  2. 1 cănă de orez deja fiert. E foarte bun şi dintr-ăla mai ieftin, în cazul ăsta
  3. 2 linguri zarzavat crud (ceapă, ardei, morcov, ardei, pătrunjel). Dacă nu ai pune o ceapă galbenă tăiată foarte mărunt, un pic de morcov, ardei, pătrunjel uscat sau verde
  4. 4-5 linguri făină de grâu. Depinde
  5. boia de ardei iute, amestec de diferite mirodenii pentru gril. Am descoperit-o recent, luată de Lidl şi-mi place foarte mult
  6. 1 + 1/2 cană ulei de floarea soarelui pentru prăjit
  7. sare după gust
  8. opţional: 1 bucată de varză murată
Mod de preparare
  1. Pune orezul la fiert într-o cratiţă adăugând o cană de apă (să cuprindă bine orezul şi să rămână un deget ( = unitate de măsură :p) deasupra orezului. Lasă să fiarbă pentru 10. Acoperit. Când e gata opreşte focul şi lasă descoperit până se răceşte. Lintea e deja fiartă, nu? Atunci fierbe-o. 
  2. când ce s-a răcit orezul şi lintea, toarnă-le într-un lighean. Adaugă celelalte ingrediente (făina, mirodeniile, varza tăiată mărunt, sarea) amestecă foarte bine şi vezi dacă poţi se leagă şi se pot modela
  3. Dacă nu, mai adaugă făină de grâu până se leagă. Modelează ce forme vrei: rotunde, de mici, plate. Cum îţi vine la îndemână
  4. Se prăjesc în ulei mult, vreme de 4 - 5 minute. Sau la cuptor.
Menţiuni
Sunt bune servite calde sau reci. Optime ca aperitive la petreceri.

Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) sau un mic comentariu la obiect (dacă ai timp şi chef) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii