Muşchi de vită cu piper negru



Reţeta este a cumnatei mele, care găteşte pentru părinţii mei. Amândoi sunt puţini capricioşi (:D) dar reţeta asta îi mulţumeşte pe deplin.
Nu am poze pas cu pas pentru că am fost foarte ocupată cu altele. Oricum este foarte simplu, mai simplu nu se poate.

Foarte uşor de făcut dar necesită de ceva timp, pentru că se coace la foc foarte lent. Ea o face pe plită, în tigaia acoperită. E ca şi cum ar fi la cuptor. Nu pot să-mi imaginez cât gaz poate consuma un cuptor normal. Plita (cu lemne) e fantastică.
Reţeta aceasta este indicată pentru persoanele care au mult timp la dispoziţie pentru a găti. Este o reţetă de zile mari, dacă vrei. Deosebit de gustoasă. Până şi mie mi-a plăcut imens, care nu mă dau în vânt după carne, în general; cu atât mai puţin, după carnea de vită.

Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: 1-2 ore
Porţii: depinde

Ingrediente
  1. muşchi de vită
  2. 3-4 căţei de usturoi
  3. 1/2 linguriţă piper negru, sau 7-8 boabe. Dar negru, nu alb. Nu-mi place ăla alb. Deloc.
  4. sare după gust
  5. 1/2 cană apă
  6. 3 linguri ulei
Mod de preparare
  1. Taie muşchiul bucăţi mai micuţe
  2. Pune uleiul într-o tigaie (care să aibă capac pe măsură), adaugă bucăţile de carne, usturoiul, piperul, sarea, apa (toate ingredientele practic), acoperă şi lasă să fiarbă la foc foarte slab vreme de 60 de min., cel puţin. Cu cât fierbe mai mult cu atât va fi mai fraged. Dacă ai sobă cu lemne, pune tigaia, pe plită, la spate. Nu direct pe foc, dar deasupra. Pune-o cu 2 ore înainte de prânz şi vei avea parte de o mare surpriză. Verifică din când în când. Dacă crezi că e gata dar apa nu s-a „evaporat”, pune tigaia pentru câteva minute pe foc mare, fără capac. În 2 min. nu mai este pic de apă.
Menţiuni
Se serveşte cu mămăliguţă şi mujdei. Zic eu. Tu serveşti cum vrei.
Poftă bună. :p

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii