Răceală-remedii infailibile


Cineva m-a sunat să mă-ntrebe ce fac eu când sunt răcită. Posibil fără medicamente.
--- Ce îmi recomanzi? Am fost mirată, nu ne cunoaştem bine şi totuşi a avut încredere în mine. Înseamnă enorm pentru mine. Mi-a dat ideea să scriu despre această problemă ce ne atacă pe toți, cel puţin, o dată pe an. Care-i mai norocos (şi mai tânăr) o dată la 2-3 ani. Dar când îl ia, îl ia bine (adică foarte rău).
Eu nu am avut febră vreo 15 ani şi credeam că-i bine. În realitate, nu e bine deloc. Am fost răcită şi bolnavă, dar n-am avut febră. Asta a însemnat că organismul meu nu a luptat împotriva virusurilor. Când am aflat m-am înspăimântat. Oricum, sunt sănătoasă ca un peşte, în general. Şi am şi febră, din când în când. Dar urăsc spitalele. Cine nu le urăşte??!!!
M-am „specializat”  în cure homeopatice, practice, ieftine şi la îndemâna oricui. Eu și toate surorile mele. Cu cât mai puţine medicinale posibile. Însă sunt cazuri în care trebuiesc luate. Nu fi categoric sau absurd. Sănătatea-i lucru cel mai de preţ. Nu vreau să mă laud, însă am ajutat câţiva oameni să se vindece de unele boli. Am destulă practică şi nu mă dau bătută niciodată. Încerc orice până reuşesc.

Ce vei citi sunt doar sugestii personale. Probate cu succes pe pielea mea şi a unor prieteni care au avut încredere în capacităţile mele curative.
Sunt metodele pe care le aplic eu, imediat ce constat că sunt pe cale să răcesc sau să mă ia gripa. Cum ştiu? sunt sigură că şi tu simţi, dar nu asculţi cum trebuie.
E mai bine să previi decât să vindeci, se ştie. 

1.    Primul lucru ce îl fac este o baie fierbinte. Nu duş, baie. Şi când zic fierbinte vreau să zic clocotită. Nu-s nebună (nu încă), stai liniştit. Am probat pe pielea mea şi se poate. Metoda preferată de mine în absolut. Infailibilă şi rapidă. Nu am lipsit niciodată de la servici în 10 ani de Italia şi-ţi spun că am avut şi 40 de febră. Deci... vezi tu.
Nu este o baie „normală” şi durează puţin până o prepari.
Ai nevoie de: săruri de baie cu eucalipt/mentă etc, sau esenţe de baie. Uleiuri mai bine zis. Sărurile le pui la început, uleiul îl vei pune numai după ce te vei băga în cadă. E volatil (dispare repede mirosul şi efectul).

Procedezi exact cum scriu aici, altfel riști să ai probleme mari. NU mă băga în bucluc!!!
Umpli cada până la jumate cu apă caldă cât poate să suporte organismul tău. Te bagi înăuntru, te întinzi, stai vreo 3 - 5 min (în aşa fel corpul se va obişnui cu căldura şi-l vei păcăli) apoi dai drumul la apă fierbinte, fierbinte. Vei observa că nu te opăreşti, dar nu ţine vreo bucată din corp sub jet că nu-i fain deloc. Lasă să se umple cada încet. Dacă vezi că nu rezişti o opreşti, că este foarte periculos. Încearcă să nu fii singur acasă când faci lucrul ăsta. Eu n-am treabă, pot să mă bag şi-n foc, că nu mă ard. Cred că-s eu însămi foc, sau prea a dracului. :p

2.    Stai 15 min, cel puţin. Inspiră adânc de cât mai multe ori.
Ieşi, usucă-te sau ia-ţi imediat un halat pufos de baie. Du-te şi te bagă în pat, sub mai multe pături. Va fi foarte cald dar trebuie să rezişti, dacă ţii la sănătatea ta.

3.    Mănâncă ceva. Nu contează ce; pâinea este bună şi nu-ţi dă senzaţie de greaţă. Biscuiţi săraţi, fructe (banane şi portocale, în special). Cel mai bine ar fi o supă de găină. Asta-i din bătrâni. Sforţează-te să mănânci măcar puţin. Ceva chili/boia de ardei iute nu ar strica.

4.    Bea ceai de tei, de exemplu, dar NU FIERBINTE. Cât mai multe lichide.

5.    Ia o aspirină, dacă nu ai febră deja. Dacă ai febră ia un paracetamol. Şi stai la căldurică. Nu cumva să ieşi afară. Cel puţin o noapte. Dacă febra nu scade ia un paracetamol o dată la 4 ore. Sau o aspirină, însă NU pe stomacul gol. Niciodată, că faci mult mai rău. Distrugi stomacul şi n-ai făcut nicio afacere.

6.   Fac şi infuzii cu eucalipt/mentă sau esenţe special pentru răceală. Dacă nu ai un aparat pentru asta, pui apă fiartă (fierbinte) într-un lighean (posibil de sticlă/porţelan/ceramică) pui esenţele şi stai cu capul acoperit de un prosop gros deasupra. Inspiră cât mai adânc vreme de 5-7 minute.

7.    Ce mai fac eu este să beau vin fiert, da, serios. Cu piper şi scorţişoară. Mai bine ar fi alcool cât mai tare cu 10 boabe de piper negru (am zis şi eu un număr acolo, câteva, nu le număr). Dar nu fiert, doar încălzit. Şi-l bei fără boabe, să nu te îneci.
Şi nu cumva să inspiri când îl ai sub nas că-i groaznic. Eram să mor odată. (vorba vine, dar nu a fost o experienţă plăcută. Nu proba să vezi la ce mă refer):D
Poţi să bei cât vrei, dar vei sta în pat. Obligatoriu!!!

Ah, uitam. Dacă ai frisoane şi ţi-e teribil de frig pune-ţi nişte sticle cu apă fierbinte lângă tine. Ai grijă să le strîngi bine dopurile şi să nu te arzi.
Îţi garantez că a doua zi eşti ca nou. Dacă nu eşti o muiere plângăcioasă, sau/şi un copil capricios. 

ps. Nu-mi lipseşte din alimentaţie ardeiul iute (şi scorţişoara cu miere) se ştie, că zic mereu. Îţi amintesc şi de hrean, ceapă, usturoi care deschid sinusurile când le mănânci în stare crudă.

Multă sănătate.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii