Supă de ştevie, leuştean

Continui saga "mâncăruri cu buruieni de primăvară". :p

Nu sunt amatoare de borşuri în general. Prefer supele, dar fac destul de rar. Numai primăvara mă bucur să fac fel de fel de supe cu buruieni. Aceasta este nu foarte dulceagă  şi foarte parfumată. Interpretare personală. Am făcut diverse variante până acum. Aceasta mi s-a părut "cea" mai deosebită.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 25-30 min
Porţii: 4

Ingrediente
  1. 100 g frunze de ştevie
  2. 2 legături de foi de usturoi
  3. 2 cartofi
  4. 1 ceapă galbenă
  5. 1 crenguţă leuştean proaspăt
  6. 2 căni apă (200 ml una)
  7. sare după gust
  8. 3 linguri ulei

Mod de preparare
  1. Taie ceapa, pune-o la călit în ulei vreme de 3 min
  2. Spală ştevia, taie-o destul de mărunt, pune-o peste ceapă, amestecă pentru 2 min
  3. Adaugă apa, cartofii curăţaţi, spălaţi, taiaţi cubuleţe, amestec şi lasă să fiarbă la foc domol vreme de 10 min.
  4. Taie foile de usturoi, adaugă-le în oală, amestecă. Lasă să fiarbă alte 7-10 min
  5. Pune sarea şi leuşteanul. Verifică de gust şi e gata.
Menţiuni
  1. Este un gust particular, dar foarte plăcut. Recomand celiacilor, veganilor, vegetarienilor.
  2. Am pus cartofi ca să o fac mai consistentă. În loc de cartofi poţi pune fidea. Aşa face cumnata mea.
  3. Nu miroşi a usturoi după, pentru că usturoiul verde nu are gust puternic.
Pentru mai multe imagini, te aştept pe pagina Facebook: De gustibus NoN est disputandum. Un like îţi ia o secundă şi mă încurajează. Evident, numai dacă îţi place. Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii