Ghiveci cu paste

Hmm... personal detestam această mâncare când stăteam la internat. Acasă nu am făcut-o niciodată. Nici mama. Ştiu că bărbaţii, în general, (cei care au făcut armata) iubesc această mâncare.

Nu este nici pe de parte reţeta originală. Am inventat-o pe moment. Mi-a rămas nişte umplutură de la pacheţelele cu carne (click pentru reţetă) şi nu ştiam ce să fac cu ea. 
Trebuie să zic... Mi-a plăcut extraordinar de mult! Fermecată am rămas, ce să mai. Atâţia ani am şi nu mi-a trecut prin minte să fac ghiveci... Hmm. Dar nu e totul pierdut. :D Voi face mult mai des de acum înainte. 

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 15-20 min
Porţii: 2

Ingrediente Cum am zis, mi-a rămas umplutură şi nu sunt sigură de cantitatea ingredientelor. Orientează-te
  1. 200 g paste scurte. Ca în imagine sau penne, fusilli, rigatoni etc. Să nu fie tăieţei decât dacă aşa vrei tu
  2. o bucată de varză murată (100 g)
  3. 1 ardei gras (eu am pus uscaţi) sau 1 lingură de tocană de legume/zarzavat
  4. 50 g morcov (jumate) sau 1 lingură de tocană de legume/zarzavat
  5. 50 g (2 linguri) carne tocată sau din conservă
  6. 3 linguri boabe de porumb
  7. 1 lingură bulion sau 3 (linguri) suc de roşii
  8. 1 ardei iute
  9. 1/2 linguriţă piper
  10. 3 linguri ulei
  11. Opţional:, păstăi, caşcaval
  12. Sare nu am pus multă pentru că varza este foarte sărată
Mod de preparare
  1. Pune pastele la fiert (numai după ce apa a început să fiarbă) 4 min. Nu mai mult!
  2. Taie varza murată, pune-o la călit în ulei (tigaie/wok)
  3. Rade morcovul la răzătoare, taie ardeii julienne (peştişori) şi pune totul în tigaie, peste varză. Amestecă
  4. Adaugă carnea, amestecă. Pune boabele de porumb, bulionul şi restul ingredientelor.
  5. Scurge pasta şi toarn-o în tigaie. Dacă ai ţinut-o doar 4 min este foarte dură. Nu face nimic. Adaugă 7 linguri de apă de la fiert pastele (în tigaie). Amestecă foarte bine, acoperă. Micșorează flacăra şi lasă să fiarbă vreo 7-8 min verificând/amestecând din când în când. Dacă pastele nu-s gata şi nu mai are lichid, mai adaugă câteva linguri de apă de la fiert (2). Acoperă
  6. Porţionează şi serveşte fierbinte adăugând nişte caşcaval ras deasupra
Menţiuni
  1. După cum vezi, nu are nimic de-a face cu ghiveciul „original”, dar cum mi-a venit în minte numele ăsta (văzând rezultatul final)... mi s-a părut că se potriveşte. Ca gust este complet diferit. DELICIOS este puţin zis!
  2. Nu este o mâncare pretenţioasă. Majoritatea reţetelor mele sunt aşa deoarece blogul este conceput pentru oameni practici/pragmatici.
Dacă-ţi place, un like la pagina Facebook este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii