Îngheţată limoncello

Limoncello este un lichior/digestiv de origine italiană. Este făcut din lămâi şi are un gust foarte pronunţat de lămâie (doar nu de cireşe!), dar delicat. Am făcut şi eu acasă, nu am pus încă reţeta dar procedeul este similar cu cel de grapefruit. Reţeta aici. Mie chiar îmi place mai mult ăsta din urmă.
Îngheţata nu este unul dintre dulciurile mele preferate (am zis de foarte multe ori), iar cea cu gust de fructe... hmm, chiar deloc. Aceasta, în schimb, este atât de delicată încât nu te saturi niciodată de ea.
REţeta NU este indicată pentru copii, evident. :D

Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: 5 min + 4-5 ore, depinde
Porţii: depinde

Ingrediente
  1. 150 ml lapte (eu am pus cu 1,5% grăsime, indicat ar fi să fie cel puţin 3,5%)
  2. 1 pahar de lichior de lămâie (30-50 ml)
  3. 2 linguri de zahăr
Mod de preparare
  1. Pune laptele într-o cutie, Să aibă capac
  2. Adaugă zahărul, lichiorul, amestecă foarte bine cu mixerul (2-3 min). Acoperă şi pune la congelator
  3. Indicat ar fi să o scoţi din când în când (2 ore) şă o amesteci dar eu uit de ea şi mi se pare ok. Evident nu e cremoasă ca aceea pe care o cumperi
Menţiuni
Seamănă mai mult cu sorbetto, decât cu o îngheţată. Foarte "lejeră".

Dacă-ţi place, şi ţi-am dat o idee, un like la pagina Facebook este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii