Îngheţată „stracciatella”

Adică cu fulgi de ciocolată. Stracciatella în italiană.
Continui seria de îngheţate fără ouă. Pentru o textură mai cremoasă folosesc iaurt natural. Cu lapte este mult prea „light”, parcă-i cu apă. 

Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: 5 min + 4-5 ore, depinde
Porţii: 2

Ingrediente
  1. 200 g iaurt natural
  2. 2 linguri fulgi de ciocolată
  3. 2 linguri zahăr de trestie (sau alb= de sfeclă)
    Eu am pus şi stafide pentru că-mi plac la nebunie. Nu trebuie să pui decât dacă vrei.
Mod de preparare
  1. Pune iaurtul într-o cutie (mai măricică decât aceea în care-l cumperi) Să aibă capac
  2. Adaugă zahărul şi fulgii de ciocolată
  3. Amestecă foarte bine cu mixerul (2-3 min). Acoperă şi pune la congelator.
  4. Din 2 în 2 ore va trebui să o scoţi ca să o amesteci din nou. Tot cu mixerul. Ca să nu facă prea multe ace de gheaţă. Eu am lăsat-o fără să o amestec şi a ieşit ok. Pentru gusturile mele. 
Menţiuni
  1. Uitam să menţionez că după circa 4 ore este perfectă pentru servit. A doua zi se întăreşte teribil şi va trebui să o scoţi din congelator cu 15-20 min înainte.
  2. Nu este cremoasă dar destul de aspră. Cu cât o amesteci mai des şi mai mult cu atât devine mai cremoasă. Mie îmi place aspră.
  3. Textura se aseamănă şi cu un tip de îngheţată care se cumpăra de la nişte maşini (pe stradă), pe vremea lui Ceauşescu. Aia era singura îngheţată care-mi plăcea. În afară de aceea pe care o făcea mama acasă. Incomparabilă.


    Dacă-ţi place şi ţi-am dat o idee, un like la pagina Facebook (click) este echivalent cu un mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii