Pancakes cu struguri

Wow!!! Nu pot să cred că nu mi-a trecut prin minte să probez o reţetă de pancakes până acum. Dar cum n-am mare respect pentru bucătăria americană (am mai zis)... e de înţeles. Am văzut o imagine pe Facebook şi cum îmi era tare foame (de ceva dulce. Femeile ştiu de ce. :D) am zis că trebuie să încerc acum, altfel... Dacă mă urmăreşti, ştii că nu mă dau în vânt după dulciuri în general... clătitele mă lasă rece (în afară de câteva variante personale). Deci, dacă nu aş fi acţionat imediat ce corpul meu mi-a cerut ce-au văzut ochii... greu aş fi ajuns aici.
Mă... Sunt foarte impresionată şi recomand orice variantă vrei tu. Asta este o reţetă personală. Habar nu am dacă aşa se fac adevăratele clătite americane. Bănuiesc doar, prin logică. Din ce-am văzut în filme, se aseamănă. Păcat că nu se pot „gusta” din vizionarea filmelor. :D
Notezi o oarecare culoare stranie... da, explicaţia mai jos.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 25-30 min
Porţii: 5 pancakes (23 cm diametrul)
Ingrediente
  1. 1 ou
  2. 2 linguri smântână (12% am avut eu), dar tre' să fie bună oricare
  3. 1 cană lapte (200 ml)
  4. 1 pahar (100 ml) suc de struguri (din compot). Sucul de struguri din comerţ (cu acid) cred că e la fel de bun. Nu ştiu, nu prea am dintr-astea-n casă
  5. 2 linguri zahăr
  6. 2 cani făină de grâu (sau cât cuprinde)
  7. 1 praf de copt
  8. 1/2 linguriţă amoniac
  9. 2 linguri suc de lămâie (pentru stins bicarbonatul+amoniacul)
  10. 1/2 linguriţă sare
  11. Garnituri varie: miere, suc de arţar, unt, dulceţuri
Mod de preparare
  1. Bate oul cu zahărul până devine spumă (3 min cu mixerul)
  2. Adaugă smântâna, laptele, sucul de struguri, amestecă (tot cu mixerul)
  3. Adaugă făina încet, în ploaie. Atât cât să faci un aluat foarte consistent. Nu ca la clătitele româneşti. Mult mai gros.
  4. Pune praful de copt şi amoniacul într-un vas (pahar/cană/bol), toarnă sucul de lămâie peste. Ai grijă că se umflă instant şi dă afară. Amestecă uşor cu o linguriţă (în pahar) şi toarnă peste aluat. Amestecă foarte bine (tot cu mixerul) până se încorporează totul foarte bine şi aluatul devine pufos, cu bule
  5. Încălzeşte o tigaie (teflonată sau care NU lipeşte. Fundamental!!!) şi pune 1/2 (jumate) de linguriţă de ulei sau o bucăţică mică de unt (foarte mică= 1 cm). Tigaia din imagine are 23 de cm diametru, dar chiar dacă nu ai aşa de mică vei observa că aluatul nu se „întinde” foarte mult. Când s-a încins uleiul bine pune un polonic de aluat. Plin. Să fie cam 3 ml înălţime. În mod normal îşi va dubla volumul, aşa că nu exagera. Dă flacăra la minim şi lasă să se prăjească în linişte. După 3 min verifică, să nu se ardă. Întoarce cu o paletă, dacă crezi că-i gata. Culoarea trebuie să fie aurie. Lasă alte 2-3 minute pe cealaltă parte.
  6. Serveştă cu ce-ţi pofteşte inima. Eu am servit cu miere de albine, dulceaţă de cireşe(căpşuni, unt, miere de păpădie (ce-i? Un fel de miere făcută-n casă. Reţeta în curând)
Menţiuni
  1. De ce se stinge bicarbonatul/praful de copt/amoniacul? Ca să nu aibă gust! Probează şi vei observa diferenţa.
  2. Sunt foarte pufoase şi absolut DELICIOASE!!!! Recomand cu căldură pentru că sunt aşa de simplu de făcut. Economice şi foarte rapide. Oricine poate să le facă, cu un pic de răbdare.
  3. Am încercat să le îndoi, ca pe clătite... nu mere... Dar nu are sens că nu-s clătite. Am încercat de curiozitate.
  4. Am încercat să le arunc în sus (?!)... hmm. Experienţă nereuşită. Dar am râs cu lacrimi când mi-am murdărit tot aragazul... după ce mi-a sărit puţin aluat şi pe faţă. Aşa-mi trebe'!!!
Dacă-ţi place şi ţi-am dat o idee, un like la pagina Facebook (click) este echivalent cu un mulţumesc.
Să ai poftă. :)

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii