Granita

Ştie toată lumea ce e granita? Cine a fost în Italia NU poate să nu ştie. Variante sunt şi în Anglia/Sua şi probabil în multe alte ţări.
Granita este o băutură semi-îngheţată cu gust de fructe. De origine siciliană; se povesteşte că nu ştiu care rege (nu-mi amintesc) voia ceva dulce (era iarnă), bucătarul şef a luat nişte zăpadă, a pus un sirop de fructe peste ea şi i-a servit-o regelui. (Nu ştiu unde şi când am citit asta, că acum nu mai găsesc. Nu cred să fi visat aşa ceva). A avut aşa un succes că a rămas în cultura italienilor.
Alţii spun că e de origine arabă, în timpul invaziei Italiei. Boh, cine a inventat-o a făcut o treabă foarte bună. Bravo lui!
Aşadar, granita se face din apă + zahăr + diverse sucuri de fructe; dar şi cu cafea/ciocolată/mentă etc. Fiind considerată o băutură care taie setea pe timpul verii, este vândută la orice pas în Italia.

Idee ce vă propun este a mea şi nu are nimic excepțional. Ba chiar este extrem de simplă şi la îndemâna oricui. Am făcut de multe ori cu apă + miere + sirop natural de portocale/capşune/lămâie, etc. Dar astăzi îţi propun ceva mult mai simplu. Ridicol de simplu aş zice.

Este doar o idee amuzantă de weekend călduros. Nu recomand să beți zilnic pentru că sunt total împotriva sucurilor din comerț. Din când în când merge.

Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: 1 + 60 min
Porţii: depinde

Suc de fructe: de care ai. Cu sau fără acid (chiar dacă are acid, nu va fi acidulată. Nu ştiu de ce. Poate foarte puţin). Eu am folosit Fanta de lămâie. Nu prea beau sucuri şi asta era o sticlă rămasă prin casă de foarte multă vreme. Se expira şi n-am vrut s-o arunc.
Torni sucul într-un pahar cât de mare vrei şi dai la congelator. 60 de min. Acum... depinde mult de congelatorul tău: cât de repede îngheață, cât de plin e. Al meu e super plin şi cam atât timp îi ia să înghețe un pahar din imagine.
Verifică din când în când, şi amestecă. Dacă îngheaţă prea tare mai toarnă ceva suc peste şi amestecă foarte bine. Dacă e super îngheţată, atunci trebuie să laşi puţin (15 min) în afara congelatorului.

Menţiuni
  • Serviţi cu grijă, mai ales dacă sunteţi sensibili la frig. Cei care au probleme cu gâtul trebuie să aibă o grijă particulară.
  • Paharul violet este cu granită din compot de struguri. Optimă. 

    Dacă-ţi place şi ţi-am dat o idee, un like la pagina Facebook (click) este echivalent cu Mulţumesc şi-mi dă curaj să merg mai departe.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii