Omletă cu ceapă

... şi mămăligă
Îmi place mămăliga foarte mult şi fac des. În 98% din cazuri este prea multă. Fac multă deoarece sunt nesătulă şi sunt convinsă că o să o mănânc toată, dar nu reuşesc. :D
Deseori o dau la căţeii din faţa blocului sau o arunc la păsări (cuci care-mi cântă-n fereastră pe la 6 dimineaţa).
Omleta, în general, nu o poţi mânca "goală"; îţi trebuie pâine, mămăligă, etc. Deci e un doi în unu, cum e la modă acum.
Dintre voi vor gândi că-s puţin sărită. Hmm. Oi fi... dar îmi amintesc ce-mi povestea mama relativ la al doilea război mondial. Câtă sărăcie era şi cum refoloseau mămăliga rece, (de dimineaţă sau de la prânz) pentru a face una nouă. Ideea mi-a venit de la aceste povestiri. M-am gândit vreo 3 luni dacă să o public... şi-am zis: "fie ce-o fi, poate cineva apreciază."
În caz de este aşa, un like la pagina Facebook, echivalează cu "aprecierea". Nu pretind să pierzi timpul să laşi un coment, dar un like "costă" 3 sec. Click and click. 

Delicioasă idee pentru celiaci.

Grad de dificultate: redus – mediu (dacă nu ai nicio practică, dar urmează paşii şi vizionează şi acest video, te va ajuta)
Timp de preparare: 15 - 25 min
Porţii: 3 – 4

Ingrediente
  1. 2 cepe galbene (mari)
  2. 100 grame mămăligă (sau, evident, ce ţi-a mai rămas. Depinde de cantitatea de ouă)
  3. 3 – 5 ouă. Orientează-te la câtă mămăligă ai
  4. mirodenii după gust: piper negru, chili, ghimbir
  5. 2-3 linguri ulei de măsline
  6. Opţional: pătrunjel sau mărar uscat/verde sau orice îţi place (timo, cimbru, tarhon, ceapă/usturoi verde). Eu nu am pus de data asta pentru că-mi place gustul cepei şi mirodeniile îl acoperă
  7. Tot opţional, dar foarte indicat (eu am pus): caşcaval, brânză, mozzarella; 1 ardeiu iute/boia de ardei
Mod de preparare - Tigaia din imagine are diametrul 25
  1. Taie ceapa cuburi sau julienne (peştişori), pune-o la călit în ulei pentru circa 3 min.
  2. Adaugă mămăliga tăiată cume vrei tu, amestecă, lasă 1-2 min Totul trebuie să fie copt bine când adaugi ouăle bătute)
  3. Taie sau rade (Dacă pui) brânza/caşcavalul/mozzarella
  4. Bate ouăle foarte bine (cu un tel, furculiţă, mixer etc.), adaugă brânza, sarea (cu atenţie, prea multă sare nu face bine – se ştie)
  5. Toarnă ouăle în tigaie şi amestecă foarte bine în aşa fel încât ouăle să cuprindă tot ce este în tigaie. Focul la minim, acoperă şi lasă vreme de 4-5 minute
  6. Întoarce omleta cu o farfurie sau cu un capac mai mare decât tigaia. Să nu se rupă. Urmăreşte acest video
  7. Lasă să curgă uşor înapoi în tigaie. Acoperă şi lasă pentru alte 3-4 minute tot la foc slab/minim. În alternativă poţi să o faci la cuptor, dar durează mult mai mult. (25-30 min)
Menţiuni
  1. Frittata mea a avut cam 3 cm înălţime. A fost puţin dulceagă dar foarte gustoasă.
  2. Poţi servi cu murături, gogoşari în oţet etc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii