Omletă cu lobodă şi...

Iată o altă reţetă personală de frittată/omletă. Practică, rapidă, hrănitoare şi DELICIOASĂ. Recomand cu încredere TUTUROR celor care nu-s vegani. Optimă idee pentru celiaci. Un aperitiv perfect la orice petrecere. Rece sau caldă, această frittată îţi va încânta palatul. Pe bune!
Reţeta aceasta, în particular, m-a făcut să mă îndrăgostesc pe loc de ea (doar nu de masă. :D) Probabil pentru că ador loboda roşie. Şi când mă gândesc că nici nu aveam habar (până acum 3 ani) că putea fi întrebuințată la fel de fel de mâncăruri. Mama o punea în borşuri, atât. Experimentând am descoperit că este fantastică în ORICE mâncare! Vezi ce-nseamnă să locuieşti singură?!

Grad de dificultate: redus – mediu (dacă nu ai nicio practică, dar urmează paşii şi vizionează şi acest video, te va ajuta)
Timp de preparare: 15 - 25 min
Porţii: 4-6

Ingrediente
  1. 5 -6 ouă. (Depinde de cantitatea de alte alimente ce vei folosi. Cum am mai zis, cu cât ai mai multe alimente cu atât trebuiesc mai multe ouă; altfel NU se leagă şi nu devine omletă ci o aiureală unică!)
  2. 1 ceapă galbenă sau 1 legătură de ceapă verde (mai bun)
  3. 1 legătură de lobodă (3-4 frunze mai măricele)
  4. 1 legătură de mărar
  5. 3-4 linguri de ciuperci (din conservă/proaspete, etc)
  6. 3 linguri boabe de porumb
  7. 80-100 g caşcaval/mozzarella/camembert (eu am pus camembert, că asta am avut)
  8. 1 ardei iute/1/2 liguriţă boia de ardei iute
  9. 3 linguri ulei de măsline
  10. sare după gust (1/2 linguriţă)
  11. Eu am pus cam 50 g de orez deja preparat (un rest ce am găsit prin frigider: risotto cu lobodă)
Mod de preparare - Tigaia din imagine are diametrul 24
  1. Curăţă, taie ceapa. Prepară celelalte ingrediente (spală şi taie loboda/mărarul – brânza, etc.etc). Pune tigaia pe foc, varsă uleiul şi adaugă ceapa, lăsând-o să se călească puţin (1 min.circa. Toate „operațiile” trebuiesc efectuate cu focul la minim
  2. Adaugă loboda, amestecă. Lasă 1 min. Dacă cumva ai orez/paste rămase, pune totul în tigaie, amestecă, lasă 2 min
  3. Adaugă boabele de porumb, amestecă. Taie brânza, pune-o în tigaie.
  4. Bate ouăle, adaugă mărarul şi toarnă-le în tigaie (ouăle TREBUIE să cuprindă tot ce este în tigaie şi totul trebuie să fie copt bine când le adaugi). Cu o lingură de lemn amestecă cât poţi de bine. De mai multe ori. Chiar dacă ţi se pare că ouăle s-au copt tu amestecă cam 30-40 de secunde. După care, acoperă cu un capac şi lasă vreo 5 min
  5. Întoarce omleta cu o farfurie sau cu un capac mai mare decât tigaia. Să nu se rupă.
  6. Lasă să curgă uşor înapoi în tigaie. Acoperă şi lasă pentru alte 3-4 minute tot la foc slab/minim. Urmăreşte acest video, dacă nu ştii la ce mă refer
    În alternativă poţi să o faci la cuptor, dar durează muuult mai mult. Mi se pare o pierdere de timp şi de bani.
Menţiuni

  1. Culoarea acestei frittate este ÎNCÂNTĂTOARE. Gustul DIVIN!
  2. Poţi servi cu murături, gogoşari în oţet etc.
  3. Optim ca aperitiv la petreceri de orice gen. Taie cuburi, arată excepţional.
  4. Dacă pui paste/orez şi le prăjești bine acestea vor deveni crocante. Eu am fost tare surprinsă de rezultat. Mi-a plăcut foarte mult.   

    Dacă-ţi place şi ţi-am dat o idee, un like la pagina Facebook (click) este echivalent cu Mulţumesc şi-mi dă curaj să merg mai departe.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii