Salată de orez, mentă, naut

Precizare: Orezul este fiert la vapori dar "merge" şi fiert "normal".

O altă variantă de salată inspirată de la italieni; de data aceasta orezul este protagonist.
Recomand cu căldură prietenilor mei celiaci, vegani/vegetarieni şi iubitorilor de mâncăruri simple, rapide, saţioase şi gustoase.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 15 min
Porţii: 2

Ingrediente
  1. 200 g orez cu bob lung. De preferat basmati (fierbe mai repede
  2. 1 ardei gras roşu/verde
  3. 3 linguri mazăre fiartă (bună congelată/conservă etc)
  4. 3 linguri năut fiert (conservă etc.)
  5. 50-100 g măsline negre tăiate. Eu folosesc aproape exclusiv măsline naturale, cu sâmburi. Nu-mi plac celelalte, deşi sunt indicate
  6. 3 linguri ulei de măsline
  7. 1/2 linguriţă sare
  8. câteva frunzuliţe de mentă (nu e obligatoriu)
  9. Opţional: 1 ardei iute/ boia de ardei iute
  10. La final am pus şi nişte muşchi de porc afumat. Renunţă, dacă eşti vegetarian/vegan (evident).
Mod de preparare
  1. Pune orezul la fiert într-o oală dublă (special pentru paste= imagine) sau poate ai o maşină specială. Oricum e foarte bun şi fiert normal . 7-8 min, depinde de ce fel de orez e. Scurge-l sau răceşte-l sub un jet de apă rece
  2. Curăţă, spală şi taie ardeiul. Pune totul (mazărea, năutul, carnea, orezul, uleiul, sarea, etc.) într-un bol mai măricel. Amestecă, garniseşte cu frunzuliţe de mentă (sau/şi tăiate mărunt, dacă-ţi place) şi Yum yum!!
Menţiuni
  • După cum vezi eu fac foarte des. Sunt înnebunită după salatele de orice fel.
  • Optimă mâncare pentru picnic sau petreceri. Poate fi făcută din timp.
Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee), un like la pagina Facebook (click) este echivalent cu Mulţumesc şi-mi dă curaj să merg mai departe. Plus că găseşti mult mai multe imagini. Aici nu pot să le public pe toate. Te aştept cu mare drag. Asta dacă eşti fan reţete simple, originale, rapide, economice, practice, picante, etc. .

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii