Cartofi picanţi la cuptor

Cine nu ştie să facă cartofi la cuptor? Hai mă, nu vorbi prostii, sigur că ştii... dar poate nu-ţi dai seama. Pe bune! Oricum, citeşte rândurile de mai jos şi-ţi garantez că vei rămâne extaziat... nu e chiar reţeta clasică. Pentru această reţetă m-am inspirat la bucătăria italiană şi la bucătăria mea personală. Glumesc. Este o combinaţie de reţete. Norocul meu că locuiesc singură şi-mi permit astfel de experimente. Sper să nu-mi explodeze aragazul într-o zi. Cum zic italienii: „piccolo chimico” adică unul care face experimente bizare şi periculoase.
Aşadar, este o idee de post şi pentru vegai/vegetarieni.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 30 min
Porţii: 2

Ingrediente
  1. 7 cartofi roşii (de preferat) noi, adică nu de anul trecut
  2. 3 linguri ulei de măsline sau unt
  3. 3 linguri de griş; în alternativă este bună şi făina de mălai (am probat. Am precizat asta în cazul în care cineva este intolerant la gluten)
  4. 1 linguriţă piper negru
  5. 1 lingură boia de ardei iute. E prea iute zici? Nu, pe bune.
  6. 1 linguriţă sare
  7. 4 căţei de usturoi sau 1 linguriţă praf de usturoi (deshidradat)
Mod de preparare
  1. Spală cartofii în mai multe ape. Zic asta pentru că nu-i vei curăţa de coajă (sunt noi, nu??!)
  2. Taie-i pe lung felii subţirele (3 mm). Pune-i într-un vas, adaugă sarea, piperul, boiaua, căţeii de usturoi curaţati (eu am pus deshidratat), uleiul, grişul/făina. Amestecă foarte bine, acoperă şi lasă la macerat vreme vreo oră, dacă-i posibil (chiar două)
  3. După care îi aşezi frumos pe o tavă tapetată cu hârtie sau aluminiu
  4. Dai la cuptor, treapta de jos vreme de 20-25 de minute. Verifică. Apoi, dacă ai foc deasupra, mută tava pe treapta de sus şi aprinde-l vreme de 2 min.circa. Aşa devin crocante în totalitate
Menţiuni
  1. Sunt deosebiţi de gustoşi. Merită o încercare!!! Serveşte-i la o petrecere şi vei face o impresie pe cinste. GARANTAT.
  2. Îi poţi servi ca garnitură la fripturi sau pur şi simplu aşa, că sunt tare hrănitori. Eu i-am servit cu salată de castraveţi cu smântână (tip tzaziky).
Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) (sau un mic comentariu la obiect) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii