Piure roşu cu cârnat

Îmi cer scuze pentru nume, dar nu mi-a venit unul mai „acătării” în minte.

Nici nu-mi amintesc de când nu am mâncat un piure. Şi doar ador cartofii. Dar pentru că vreau să vin cu reţete un pic mai originale decât piure-ul a trebuit să renunţ.
Astăzi am simţit un miros apetisant pe scările blocului şi mi-a venit automat în minte garnitura pe care o făceam pe vremea comuniștilor la piure-ul obişnuit. Ce bun mai era! Atunci foloseam carne de porc afumată sau cârnat făcut în casă. Personal nu mă dau în vânt după cârnat. Mereu mi se făcea rău când eram mică: nu reuşeam să mânânc mai mult de o bucăţică mică, mică. Acum pot mânca 2 bucăţele. Se vede că am îmbătrânit şi corpul s-a resemnat. :D
Probabil ai făcut de multe ori ce-ţi propun mai jos, n-am de unde să ştiu. O scriu pentru cine nu este familiarizat cu acest tip de garnitură.
Bineînţeles, se ştie că prăjeala face rău. Nu serviţi zi de zi. Oricum fiecare e liber să mănânce ce şi cum vrea. Nu?! Asta-i părerea mea.
Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 30 + 5 min
Porţii: 2-3 (depinde cât de mâncăcios eşti)

Ingrediente
  1. 10 cartofi albi de mărime mijlocie
  2. 1 pahar lapte cald =100 ml (sau 1 pahar din apa în care au fiert cartofii)
  3. 1 linguriţă sare
Pentru garnitură
  1. 200 g cârnat/carne de porc afumată (eu am pus cârnat picant)
  2. 2 cepe galbene sau o legătură de cepe verzi (5-6 micuţe, cu tot cu foi)
  3. 2-3 linguri bulion – sau 6-8 linguri ketchup (nu sunt adepta ketchup-ului din comerţ. Prea multe E-uri şi varie chimicale)
  4. 5 linguri ulei
  5. Opţional 1/2 linguriţă boia de ardei iute
Mod de preparare
  1. Spală foarte bine cartofii (în mai multe ape) şi pune-i la fiert (cu tot cu coajă) 30 min circa. Trebuie fierți foarte bine (eu am fiert şi roşii şi morcovi împreună)
  2. Între timp prepară garnitura. Curăţă, spală ceapa. Taie-o peştişori (julienne) sau cuburi (cum vrei, nu are importanţă). Pune-o la călit într-o tigaie în ulei. 3 min. Adaugă cârnatul tăiat felii sau cum pofteşti tu, apoi bulionul şi lasă alte 4 min. NU PUNE sare, cârnatul e deja foarte sărat. După gustul meu oricum. Tu orienteză-te
  3. Curăţă cartofii, striveşte-i cu ustensila adecvată. Sau cu mixerul/robotul. Adaugă laptele călduţ/apa fierbinte (Important= scrie aici de ce, nr.6), sarea. Amestecă şi acum ai două opţiuni:
  1. Porţionezi şi pui deasupra câteva linguri de garnitură cu cârnat.
  2. Amesteci garnitura cu pure-ul, direct în oală. Evident, gustul va fi identic; doar aspectul va fi diferit. Roşcat. Foarte apetisant. (Noi alternam: o dată prima variantă, altă dată a doua)
Menţiuni
  1. Este extrem de delicios, plăcut mirositor şi vesel colorat. Mi-era foarte dor. Cred că n-am mâncat de când aveam 18 ani (am 37 acum).
    Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) un like la pagina Facebook (click) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii