Chiftele cu castraveţi

Reţetă ce va stârni multe controverse deoarece castraveţii nu se pretează la copt gătit în general. Dar nu am folosit castravetele integral, doar cojile. Da, ai citit bine.
Nu am făcut-o pentru că sunt zgârcită sau n-am ce mânca, dar pentru că, de obicei, mănânc castraveţii cu tot cu coajă. Cum zilele astea mi-am scos o măsea de minte (probabil mi s-a dus şi puţină minte cu ea, gândeşti tu) a trebuit să evit mâncărurile dure. Ador castraveţii, n-am putut să mă abţin şi am curăţat vreo 3 (imenşi)... mi-a fost jenă să arunc coaja deoarece sunt bio (semănați şi îngrijiţi de mine).
Aşa că am inventat această reţetă. WOW!!! Sunt mai mult decât mulţumită de rezultat şi te invit să încerci să o prepari cât mai curând. 

Reţetă de post (fără ouă) şi pentru vegetarieni/vegani. Celiacii pot folosi făină de soia în locul făinii de grâu. Crocante iniţial, moi după circa 1 oră. Optim aperitiv pentru orice petrecere cu servire la bufet/self service.

Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: 15 preparat + 15 prăjit= 30 min
Porţii: 35 chifteluţe = Cam pentru 5-6 persoane. Cred că am mâncat vreo 20 singură.

Ingrediente
  1. 300 g de mazăre Sau o conservă de 400 g (aceasta fiind deja fiartă este mult mai practică)
  2. cojile a 3 castraveţi mari sau 6 mai micuţi. Castraveţii mai mari au coaja mai groasă/tare/dură. Bineînţeles iei şi din partea albă a castravetului. Dar nu multă pentru că este foarte apoasă (fără seminţe)
  3. Opţional: 50 g lobodă (foi crude) = 1 mână plină
  4. 1 ceapă de mărime medie
  5. 1 linguriţă boia de ardei iute sau 1 ardei iute. Eu am pus ambele pentru că ador picantul
  6. 2-3 crengi de mentă, frunze
  7. 5 căţei de usturoi sau 1 lingură praf/deshidratat
  8. 4-5 linguri făină de grâu. Depinde. Celiacii pot folosi făină de soia/mazăre în loc.
  9. 1 + 1/2 cană ulei de floarea soarelui pentru prăjit
  10. 1 linguriţă sare (după gust)
Mod de preparare
  1. Dacă mazărea nu e fiartă, pune-o la înmuiat cu o seară înainte (ţine-o minim 4 ore la umflat). Apoi pune-o la fiert într-o oală adăugând 2 căni de apă. Lasă să fiarbă pentru 15-20. Acoperit. Când e gata, opreşte focul, scurge boabele şi lasă-le să se răcească
  2. Între timp spală, scurge şi taie loboda cât mai mărunt posibil. La fel şi ceapa
  3. Spală castraveţii, curăţă-i de coaja pe care o vei tăia mărunt
  4. Când s-au răcit (boabele de mazăre), toarnă-le într-un lighean. Cu un tocător (sau cum se numeşte ustensila din imagine) mărunţeşte/striveşte cât poţi de bine toate boabele
  5. Adaugă celelalte ingrediente (făina, mirodeniile, spanacul, ceapa, sarea) amestecă foarte bine şi vezi dacă se leagă şi se pot modela.
  6. Dacă nu, mai adaugă făină de grâu/soia până se leagă. Modelează ce forme vrei: rotunde, de mici, plate. Cum îţi vin la îndemână
  7. Le prăjeşti în ulei mult pe toate părţile, vreme de 4 - 5 minute sau la cuptor. Valabil pentru toate reţetele mele de chiftele
Menţiuni
  • Sunt bune servite calde sau reci cu sosuri variate, ketchup, etc. Optime ca aperitive la petreceri.  
  • După cum ai notat, reţetele mele de chiftele nu conţin ouă. În popor se susţine că ouăle leagă aluatul şi fără nu poţi face chiftele întregi. Vreau să demontez/desfiinţez acest mit. NU OUĂLE LEAGĂ, dar făina. Ăsta-i secretul care face o piftea perfectă! 
Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) (sau un mic comentariu la obiect) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii