Chec cu varza, morcov, mac, chimion,

Un deliciu UNIC!!! Vesel colorat, sățios, aromat, parfumat și absolut DELICIOS!!! Îți va încânta ochii, palatul, stomacul și oaspeții. :D Atât de simplu și practic că-i păcat să nu-ncerci! 
Reţetă autumnală de făcut imediat ce te-ai întors de la piaţă sau de la părinţi. :D

Grad de dificultate: redus – mediu
Timp de preparare: 15 + 25 min
Porţii: 4-6-8 (depinde)

Ingrediente
  1. 100 g varza
  2. 3 - 4 ouă
  3. 100 g cârnat picant
  4. 1/2 ardei gras
  5. 1 bucată de praz (eu am pus frunze) în alternativă 1 ceapă galbenă
  6. 1 ardei iute
  7. 2 morcovi mici, mici (eu îi prefer, sunt mult mai fragezi și dulci)
  8. 4 linguri făină de grâu
  9. 1 lingură fulgi de ovăz (sau o altă lingură de făină)
  10. 2 lingurițe semințe mac
  11. 1 lingură de chimion
  12. 1 linguriță sare
  13. 1 praf de copt
  14. 1/4 pachețel drojdie uscată (cam 1/2 linguriță dintr-un pachet) Am pus că erau foarte multe ingrediente în proporție cu făina și mi-era frică că nu o să crească
Mod de preparare
  1. Taie prazul mărunt, ardeiul peștișori, trage varza la răzătoare, cârnatul feliuțe
  2. Pune chimionul într-o tigaie (fără ulei) lasă-l să se încălzească foarte puternic (foc slab) Ai grijă să nu se ardă ca să nu se amărască (cam 2 min)
  3. Adaugă uleiul în tigaie, apoi toarnă toate ingredientele de deasupra (tăiate) la călit în ulei (eu am uitat să pun cârnatul, l-am prăjit separat). Cam 7 min (foc slab/acoperit). Lasă să se răcească
  4. Bate ouăle puternic cu un mixer (2-3 min) sau cu un tel 4-5 min
  5. Spală morcovii și rade-i la răzătoare mică
  6. Prepară o tavă de chec micuță -  (eu nu am avut și am folosit o tavă de unică folosință 20x14 + 1 formă de muffin)
  7. Când s-au răcit toate ingredientele pune-le într-un bol mărișor, adaugă ouăle bătute, macul, făina, drojdia, fulgii de ovăz, morcovii rași și amestecă bine cu o lingură de lemn (3-4 min)
  8. Pune şi praful de copt
  9. Pune într-o tavă de chec (eu nu am una aşa mică) (cam 2 cm înălțime, va crește alți 2, circa. Depinde), dă la cuptorul preîncălzit (al meu este electric, are foc și sus și jos), treapta a doua, primele 5 min foc tare (peste 250°, apoi foc mediu (200°)  vreme de 20 min
  10. Verifică cu scobitoarea, dacă se murdăreşte de aluat nu e copt, mai lasă 5 min
  11. Opreşte focul (cuptorul) şi lasă să se odihnească (cu uşa cuptorului închisă) vreme de 10 min
Menţiuni
  1. Celiacii pot pune făină de soia, hrișcă, mazăre etc. în locul făinii de grâu.
  2. Optim cald sau rece. Poate fi o mâncare completă, aperitiv PERFECT la diferite petreceri, pachet la servici/școală etc.

  3. Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

4 Comentarii

  1. Arată SUPERB!!! Abia aștept să probez și eu. =p~ Mulțumesc și la cât mai multe rețete de genul. Sunt fan antreuri. Te pun la Bookmarks.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da... arată. Dar să vezi ce aromat și fraged... Ți se topește-n gură! Aștept să-mi spui cum ți-a ieșit, când ai timp și chef, bineînțeles! (f)

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.