Chiftele de fasole cu dovlecei

Iată-mă, din nou, cu o altă reţetă (personală) de chiftele/piftele/pârjoale originală, practică, delicioasă; la îndemâna oricui. 
Optim aperitiv pentru orice petrecere cu servire la bufet/self service.


Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: 15 preparat + 15 prăjit= 30 min
Porţii: 25-30 chiftele mai mărişoare

Ingrediente
  1. 200 g de fasole (eu am pus de la conservă= albă cu sos de roşii, dar sunt bune orice tip) Sau o conservă de 200 g (aceasta fiind deja fiartă este mult mai practică)
  2. 200 g grâu fiert
  3. 100 g dovlecel (4-5 felii)
  4. 2-3 linguri fulgi de ovăz integrali
  5. 2 linguri semințe de in
  6. 4 linguri pesmet (eu am pus felii de pâine uscată, tip biscuite, integrale, fără zahăr. Cine a fost în Italia ştie la ce mă refer. Se numesc fete de pane biscottate)
  7. 1 linguriță boia de ardei iute sau 1 ardei iute. Eu am pus ambele pentru că ador picantul (ai observat, nu?)
  8. 3-5 căţei de usturoi sau 1 lingură praf/deshidratat
  9. 1 lingură piper negru (sau orice fel de mirodenii preferi tu)
  10. Opţional: câteva frunze de spanac (nu schimbă gustul, e mai mult pentru culoare)
  11. 4 - 5 linguri făină de grâu. Depinde. Celiacii pot folosi făină de soia în loc.
  12. 1 + 1/2 cană ulei de floarea soarelui pentru prăjit
  13. 1 lingură sare (după gust)
Mod de preparare
  1. Dacă fasolea nu e fiartă, pune-o la înmuiat cu o seară înainte (ţine-o minim 6 ore la umflat). Apoi pune-o la fiert într-o oală adăugând 4 căni de apă. La fel şi grâul, le poţi fierbe împreună deși grâul fierbe și mai greu, nu-i bai) Lasă să fiarbă pentru 30-50 min. Acoperit. Când au fiert, opreşte focul, scurge şi lasă să se răcească. Eu am folosit 1/2 conservă de fasole (200 g) albă în sos de roşii picant. Merge super!
  2. Când s-au răcit, toarnă-le într-un lighean. Cu un tocător (sau cum se numeşte ustensila din imagine. Tot n-am învăţat!!! :D) mărunţeşte/striveşte cât poţi de bine toate boabele de grău şi fasole
  3. Rade sau taie dovleacul cuburi (scurge-l de apă dacă-i necesar)
  4. Dacă pui spanac, spală frunzele-scurge-le bine, taie-le
  5. Adaugă toate ingredientele (fulgii de ovăz, pesmetul, făina, seminţele de in, mirodeniile, usturoiul strivit/tăiat/praf, sarea, etc.) amestecă foarte bine şi vezi dacă se leagă şi se pot modela. Dacă nu- mai adaugă făină de grâu/soia până se leagă
  6. Modelează ce forme vrei: rotunde, de mici, plate. Cum îţi vine la îndemână
  7. Prăjeşte-le în ulei mult pe toate părţile, vreme de 4 - 5 minute SAU, mai sănătos, prăjeşte-le la cuptor (30 min, treapta de jos, dar va trebui să le întorci. Sau, dacă ai cuptor electric care are foc şi sus şi jos, pe treapta din mijloc la foc mediu (200 °)
Menţiuni
Sunt bune servite calde sau reci cu sosuri variate, ketchup, etc. Optime ca aperitive la petreceri.

Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) sau un mic comentariu la obiect (dacă ai timp şi chef) este echivalent cu Mulţumesc.

Alte rețete de genul sub meniu-ul „APERITIVE”, bara a doua de sus. O variantă tot din fasole aici: Chiftele de fasole cu mentă. 

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii