Prăjitură (muffins) cu mure (de post)

Deosebit de gustoasă, fragedă... nici nu zici că-i de post. Simplu de făcut și foarte rapid.

Trebuie să încerci! Poți pune/găti și-n forme de muffins (cum am făcut eu). Găsești mai multe rețete de post în meniu din a doua bară (sus).

Grad de dificultate: mediu - redus
Timp de preparare: 5 + 25 minute
Porţii: 1 tavă mică de cozonac (sau de care ai) + 5 muffins

Ingrediente
  1. 200 g de mure proaspete sau congelate
  2. 5 linguri zahăr de trestie sau alb
  3. 1 +1/2 cană de apă carbogazoasă (circa 300 ml)
  4. 1/3 pahar 50 ml ulei de floarea soarelui

  5. 1 praf de copt
  6. 2 + 1/2 căni făină de grâu albă (sau cât cuprinde)
Mod de preparare
  1. Prepară forma și/sau formele de muffin. (7-8) Se găsesc în comerţ de silicon sau teflon, sau foloseşte forme de unică folosinţă (imagine). Unge-le cu ulei şi tapetează-le cu făină)

  2. Spală murele și lasă-le la scurs

  3. Pune zahărul, apa și amestecă foarte bine (3 min până se topește zahărul) cu un tel sau cu mixerul

  4. Varsă uleiul, toarnă făina în ploaie, pune plicul de praf de copt, murele şi amestecă foarte bine (circa 5 min cu telul). Trebuie să iasă un aluat destul de gros (ca la pancakes)

  5. Porţionează: 2 linguri pline în fiecare formă, sau 3 mai puţin pline

  6. Deasupra pune câteva fructe

  7. Dă la cuptor pentru 15 - 20 minute. Treapta a doua (mijloc), focul mediu (180-200 ° Celsius)

  8. Verifică cu o scobitoare (dacă se prinde aluat= mai trebuie ţinut). Dacă sunt gata, închide cuptorul, stinge focul şi lasă să se odihnească 10 minute. Altfel se lasă.

Menţiuni
  • În imagini observi poate că au culori diiferite. Da, așa e. Am scos un muffin cu 3 min mai devreme și culoarea mov/violet era foarte intensă. Nu mi s-a părut că era gata, de aceea le-am mai lăsat puțin și culoarea s-a dus/închis. 
  • Absolut delicios! Serveşte la mic dejun, gustare sau cină, ca mine. Cu iaurt/lapte, ceai etc. Foarte bune şi reci.

  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) sau un mic comentariu la obiect (dacă ai timp şi chef) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

4 Comentarii

  1. ok ok si de unde fac rost de mure ca imi lasa gura apa?!... si culoarea e superr!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am cumpărat din piață. Cică sunt aduse de la Vatra Dornei. Dar stai,... parcă nu-ți plăceau fructele de pădure!! Oricum prăjitura a fost de-a dreptul formidabilă. =p~

      Ștergere
  2. e si mai delicioasa si gustoasa daca e si de post si arata superb si deja ma gandesc cat de repede sa le termin, ca una singura nu ajunge :D

    RăspundețiȘtergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.