Risotto pescăresc

M-am inspirat la 2 rețete din 2 bucătării diametral opuse: bucătăria asiatică și cea italiană (+ bucătăria mea. :D)


Mai precis: combinația fructe de mare + roșii este din bucătăria asiatică (chinezească în acest caz specific) iar modul de preparare este italian. Am adăugat coriandru (și...) pentru că-l iubesc. Inspirație din bucătăria mea :), idee care i-a dat un plus de savoare.

Acum câțiva ani m-am dus într-un restaurant chinezesc și am decis să iau risotto-ul pescăresc (risotto alla pescatora) pentru că ador fructele de mare. Când au apărut cu farfuria am zis că leșin... ideea de roșii + fructe de mare nu mă inspira deloc. Dar am gustat (că îmi asum întotdeauna responsabilitatea acțiunilor) și am rămas fermecată.
Merită MĂCAR o încercare!

Timp de preparare: 30 minute
Dificultate: medie
Porţii: 2

Ingrediente
  1. 300 grame orez bob mare
  2. 200 g de fructe de mare (eu am luat congelate)
  3. 3 roşii bine coapte de mărime mijlocie sau 4 linguri de sos de roșii (fără condimente)
  4. 1 ceapă galbenă mică
  5. 50 ml vin alb (opțional, dar indicat) demisec sau chiar dulce
  6. 1 linguriţă coriandru= 30 boabe
  7. 3 linguri ulei măsline/floarea soarelui
  8. 2 căței de usturoi sau usturoi praf
  9. 1/2 linguriță boia ardei iute (opţional) sau 1 ardei iute
  10. sare după gust
  11. apă caldă sau supă cât cuprinde = 1 cană circa (250 ml)
  12. 1 cub de unt (circa 25 g)
Mod de preparare
  1. spală fructele de mare după ce le-ai decongelat (de preferat la temperatura camerei) și opărește-le (cu apă fierbinte, evident)
  2. ține apa/supa (pe care o vei folosi) la căldură. Adică trebui să fie fierbinte când o pui peste orez
  3. taie ceapa peștișori sau cubulețe și pune-o la călit (ușor) în ulei
  4. adaugă usturoiul strivit/tăiat și boabele de coriandru. Lasă circa 3 min
  5. pune fructele de mare peste și amestecă. Lasă circa 4 min să se călească
  6. taie roșiile cubulețe și pune-le în oală/cratiță. Lasă să se înmoaie foarte bine (circa 7 min). Atenție: stai lângă foc că se prinde de fund și nu e bine. Amestecă destul de des
  7. când roșiile s-au copt adaugă orezul, amestecă energic să nu se lipească
  8. mărește focul și toarnă vinul amestecând până când se evaporă tot (circa 3 min)
  9. imediat toarnă și apa/supa fierbinte, amestecă, acoperă și lasă să fiarbă la foc slab circa 10 min
  10. din când în când trebuie să verifici dacă e copt (nu uita să amesteci). Dacă nu e mai adaugă câteva linguri de apă până când e gata
  11. la final adaugă sarea, boiaua de ardei iute (eventual) și cubul de unt. Amestecă foarte bine și servește FIERBINTE.

**
Daca ai apreciat, te rog da un like, share, lasa un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alatura-te la fomidabila pagina de Facebook. O gasesti tu pe undeva pe aici. Se plimba aiurea. Nu stiu ce-i cu ea.
Daca nu ai observat, sunt doua meniuri sus pline cu fel de fel de retete.
Cand cauti ceva pe blog, foloseste diacitrice (ă, â, î, ș, ț), daca nu gasesti, incearca fara.
Nu uita sa ma urmaresti sau sa-mi citesti cartile pe Amazon.
Multumesc, om cu suflet! Pe data viitoare.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii