Vinete (legume) la cuptor cu chimion

Iată o rețetă de toamnă, deosebit de simplu de făcut. Optimă idee pentru celiaci, vegani/vegetarieni (evident, este o rețetă de post).
Sincer... NU AM CUVINTE să exprim bunătatea acestor legume. Deseori fac combinații de mirodenii bizare. Aceasta nu e bizară decât pentru faptul că noi, românii, nu folosim des chimionul ca mirodenie de bază în rețete.
Eu, în schimb, folosesc foarte des în diferite rețete (sărate) și sunt extrem de mulțumită de savoarea delicată pe care o dăruiește preparatelor.

Poți alege ce legume vrei, dar vinetele sunt PROTAGONISTE. De ce?! Pentru că nu aveam habar că ies așa de bune! Am rămas FERMECATĂ. După cum vei observa, am făcut de mai multe ori, cu diferite combinații de legume și cantități.
FUNDAMENTALĂ este macerarea. Fără, nu va avea aceeași savoare. Am probat de mai multe ori. Acesta-i secretul tuturor preparatelor la cuptor.

Aș aprecia un like la pagina Facebook, dacă probezi rețeta și ești mulțumit. Lucrez enorm și caut zilnic combinații originale pentru persoanele cu intoleranțe varie. 

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 10 min prepararea + 2 ore macerat + 30 min copt = 2 ore și 40 min
Porţii: 2 (depinde)
IngredienteToate legumele se pot alege după gust/necesități/posibilități, DAR vinetele vor fi primele, cum am scris mai sus.
  1. 1 vânătă de mărimea care vrei tu
  2. 3 - 4 cartofi roşii (de preferat)
  3. câțiva morcovi (eu am ales din acei micuți cam vreo 100 g)
  4. 1 ardei gras (acesta se va subția la copt, dar va da o aromă foarte delicată)
  5. 2 cepe galbene de mărime medie
  6. 10 căței de usturoi (NU AI IDEE ce buni ies la cuptor după ce i-ai lăsat la macerat. Voi scrie o rețetă numai cu ei)
  7. 1 lingură chimion
  8. 3-5 linguri ulei de măsline sau unt topit
  9. 1 lingură boia de ardei iute (opțional, dar indicat)
  10. 1 linguriţă sare
Mod de preparare
  1. Curăță usturoiul, ceapa și taie-o în două dacă-i mică. Dacă e mare taie-o în 4-6, depinde
  2. Soală vânăta,taie-o în felii de circa 1 cm pe care apoi o vei tăia în 4 (sau 6, depinde de cât de mare/grasă e). Uită-te la imagini
  3. Spală morcovii (eu nu îi curăț de coajă că sunt bio, adică eu i-am „crescut”). Ca să-i curăț de pământ folosesc un burete de plastic (ca ăla pentru spălat cratițe)
  4. Taie-i pe lung felii subţirele (3 mm), sau rondele de circa 3-4 mm (mai puțin decât 1 cm)
  5. Spală și taie ardeiul fâșii sau cum vrei tu
  6. Curăță și spală cartofii, taie-i cuburi de circa 2 cm
  7. Pune toate legumele într-un bol (inclusiv cățeii de usturoi), adaugă CHIMIONUL, sarea, boiaua, uleiul, Amestecă foarte bine, acoperă şi lasă la macerat vreo 2 ore. Cu cât lași mai mult, cu atât vor ieși mai bune. Nu am încercat să las mai mult de 4 ore
  8. După care torni/aşezi totul ordonat, într-un singur strat pe o tavă tapetată cu hârtie
  9. Dai la cuptor cu foc deasupra și dedesubt (Eu am folosit un cuptor electric), treapta mijlocie vreme de 30-35 de min/ sau pe treapta de jos dacă-i cuptor pe gaz numai cu foc dedesubt vreme 20 min după care amesteci întorcând totul cu partea neprăjită în jos. Pentru a se coace integral. Lasă alte 10 min. Verifică apoi dacă ai foc deasupra, mută tava pe treapta de sus şi aprinde focul (deschis) vreme de 5 min.circa. Aşa devin puțin crocante.
Menţiuni
  1. Gust divin, ABSOLUT deosebit. Merită o încercare!!!
  2. Poţi servi ca garnitură la diferite fripturi sau pur şi simplu aşa, că sunt tare hrănitori.
Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice inițiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) (sau un mic comentariu la obiect) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii