Ciorbă cu ciuperci, pui, iaurt

Mi s-a spus că seamănă foarte mult cu ciorba rădăuțeană, dar eu nu mă pot pronunța pentru că n-am mâncat niciodată. Ce pot să spun este că-i DELICIOASĂ și extrem de delicată.

Special pentru prietenii mei celiaci și diabetici. Optimă în diete, răceli, gripe!!! Dă imediat o senzație de bine și căldură nu numai trupească, dar, mai ales, sufletească.

Precizare: am folosit o oală sub presiune pentru a fierbe carnea și legumele (a durat 20 min, și era super fiert totul).

Grad de dificultate: redus - mediu
Timp de preparare: 30-40 minute
Porţii: 4 - 6 porţii

Ingrediente:
  1. 200 g ciuperci (ale mele era deja fierte/preparate, dar nu erau din comerț. Cred că se numesc pâinici, pe aici prin Moldova)
  2. 200 g carne de pui (eu am pus o pulpă, atât aveam în casă, dar este mai indicat pieptul)
  3. 2 cepe galbene
  4. 3 morcovi micuți (imagine, sau după gust)
  5. 1 rădăcină de păstârnac
  6. 1 ardei gras. În alternativă la punctele 3-5 zarzavat la borcan/tocană de legume
  7. 5 căței de usturoi
  8. 1 lingură de ulei
  9. 3 căni apă (200 ml fiecare) sau după gust
  10. 1 ardei iute/1 linguriță boia de ardei iute
  11. 1 lingură de sare (după gust)
  12. Iaurt alb (500 ml/g) DUPĂ GUST, evident. Eu am pus iaurt grecesc, dar poți folosi și smântână sau orice fel de iaurt (alb/natur, logic)
Mod de preparare
  1. Curăță și taie ceapa în 2
  2. Curăță/spală morcovii + păstârnacul
  3. Spală ardeiul gras
  4. Eu am pus la fiert (cum am scris mai sus) carnea, morcovii, păstârnacul, ceapa și ardeiul gras, într-o oală sub presiune (adică are capac închis ermetic, cred că știe toată lumea) vreme de 15 min. Am lăsat acoperit, dar am oprit focul) alte 10 min Nu-mi place să-mi risc pielea, adică să-mi sară vaporii în ochi. :D
  5. Între timp curăță usturoiul, strivește-l bine sau toacă-l mărunt, taie ciupercile (după gust)
  6. Într-o oală/cratiță pune lingura de ulei, adaugă usturoiul strivit, lasă 2 min să se înmoaie (foc slab), adaugă ciupercile, amestecă și lasă să se călească lejer vreme de 4 min
  7. Scurge zeama de la carne+legume, toarn-o peste ciuperci+usturoi,
  8. Desfă carnea de pui în bucățele/fășii după gust și pune-o peste toate
  9. Adaugă sarea, boiaua de ardei (eu am pus 2 linguri de zacuscă de ardei iuți. Rețeta aici)
  10. Servește fierbinte, adăugând DUPĂ GUST, în fiecare farfurie/porție în parte, iaurt alb/smântână,și dacă vrei, mujdei de usturoi. Să vezi cum şi cui îi place.
Mențiuni

DE ÎNCERCAT, Atât!
Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

2 Comentarii

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.