Sos Chutney (mango+ceapă)

Interpretare personală, ca de obicei.
Iubitoare de mirodenii și rețete exotice, sunt mereu în căutarea a noi experiențe gustative.
Sosul Chutney se poate cumpăra la borcane, dar nu am gustat niciodată. Totuși, cunoșteam rețeta (am prieteni asiatici) și având  în casă un mango, de care uitasem, am decis instant să-l fac.
Foarte mulțumită de rezultat, iată că-l împart cu tine.
Foarte simplu de făcut, rapid, practic și cu adevărat deosebit.
Merge cu fripturi (de pui, mai ales) dar și cu shaorma, kebab, sandvișuri de orice gen.
Trebuie neapărat să-ncerci!!!

Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: 15 min
Porții: 2-3

Ingrediente
  1. 1 mango, de preferat tare. Al meu a fost, din contră, foarte matur, de aia am și decis să fac acest sos (nimic nu arunc)
  2. 1 ceapă de mărime medie-mare, galbenă (sau roșie)
  3. 4 căței de usturoi
  4. 2 lingurițe boabe de coriandru (cam 25 boabe)
  5. 1 linguriță zahăr (de preferat de trestie, dar nu am avut)
  6. 1/2 linguriță boia de ardei iute (eu am pus 1)
  7. 1/4 linguriță ghimbir praf (măcinat)
  8. 2 linguri de ulei de măsline (sau de care ai)
  9. sare după gust
Mod de preparare
  1. Curăță, spală și toacă mărunt ceapa/usturoiul
  2. Curăță fructul de mango, taie-l cuburi mai măricele (dacă poți, eu l-am ras cu o lingură că era lipit tot de pieliță)
  3. Pune boabele de coriandru într-o crăticică cu dublu fund (sau de care ai), lasă-le să se încălzească vreo 3 min la foc mediu (ai grijă să nu se ardă)
  4. Toarnă uleiul și pune usturoiul+ceapa, micșorează flacăra, lasă să se călească cam 4 min (amestecă constant să nu se ardă)
  5. Pune lingurița de zahăr, amestecă 1 min
  6. Vei nota că eu am pus boiaua de ardei înainte de a pune fructul, NU O FACE!
  7. Pune bucățile de mango, amestecă și lasă să să prăjească cam 10 min, foc slab, amestecând constant
  8. Abia acum pune boiaua de ardei+praful de ghimbir. Amestecă și e gata. Poți să-l conservi la borcan câteva zile sau îl servești instant cu shaorma.
Mențiuni

  • Cum am zis mai sus, se poate folosi la orice dorești. În curând voi posta și eu câteva rețete cu sosul acesta minunat.
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.



Trimiteți un comentariu

0 Comentarii