Fasole și costiță afumată

Toată lumea știe să facă mâncărică de fasole, nu?! Oricum ar fi, iată rețeta învățată de la mama mea.
Nu este o rețetă de post. A fost gătită acum mult timp și numai astăzi am reușit să o public.

Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: variabil
Porţii: 4-6

Ingrediente
  1. 300 g afumătură de porc, eu am pus costiță
  2. 300 g fasole de care ai și-ți place. Eu am pus albă lată
  3. 1 ceapă galbenă
  4. 1 linguriță de zahăr
  5. 1 lingură făină de grâu (celiacii pot pune făină de soia)
  6. 1 linguriță sare grunjoasă
  7. 2 linguri bulion/ 6 linguri de sos de roșii sau ketchup
  8. 1 lingură boia de ardei iute
  9. 400 ml apă/supă de carne/legume(caldă, dacă-i posibil)
Mod de preparare
  1. Prima dată alege, spălă fasolele în mai multe ape. Pune-le la umflat într-un recipient plin cu apă, vreme de cel puțin 5 ore. Le poți lăsa toată noaptea. Mama așa face. Eu am decis dimineața ce să gătesc seara
  2. Pune-le la fiert în apă curată și lasă să fiarbă acoperit 10 min, după care vei schimba apa din nou, și iarăși dacă dorești/ai timp/chef. Se crede că în acest mod fasolele nu vor mai fi bombe de gaze. Hmmm. Eu nu văd nicio schimbare. :p. Ar trebui să fiarbă cel puțin 1 oră. Dar depinde de fasole. Pot fi de anul trecut și vor fierbe mai greu.
  3. Când sunt gata fasolele (mai fierb în mâncărică
    cam 20 min. Orientează-te), spală și taie carnea în bucăți de mărimea care vrei tu
  4. Curăță ceapa și taie-o mărunt. Pune-o la călit în ulei vreme de 2 min, adaugă carnea tăiată bucăți, lasă 5 min amestecând constant
  5. Adaugă apa și lasă să fiarbă vreo 15 min acoperit
  6. Dizolvă lingura de făină în bulionul diluat cu 3 linguri de apă (sau în sosul de roșii) și toarn-o în oală. Amestecă foarte bine și mai lasă să fiarbă 10 min având mare grijă să nu se prindă de fund (din cauza făinii)
Menţiuni
  • Servește cu murături, salată de varză sau cu ce vrei tu.
  • Dacă ții post nu pune carne și va ieși foarte bună oricum.
  • Celiacii pot îngroșa sosul cu doi cartofi fierți făcuți piure sau cu o făină fără gluten (soia, mazăre, linte, etc).
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii