Pizza cu telemea bivoliță, cârnat, chimion

Special pentru iubitorii de pizza cu blat gros și pufos

Aceasta este una dintre cele mai reușite pizza ce am făcut vreodată. Blatul este extrem de pufos/moale, garnitura deosebit de gustoasă (când pui cârnat afumat, orice iese bun). Iar eu am adăugat și mirodenia de care sunt îndrăgostită zilele acestea. Că așa sunt eu, descopăr un gust nou (în acest caz: chimionul. Nu e că nu îl cunoșteam, numai că nu-l folosisem decât în sărățele) și-l pun oriunde, să văd ce iese. Dacă sunt mulțumită de rezultat, scriu rețeta și o public, dacă nu... mă fac că plouă... doar nu știe nimeni.
Zilele trecute o prietenă de a mea mi-a spus că mama ei face pizza cu cârnat. Iar eu am spus că trebuie să am pe blog o rețetă de genul pentru că am făcut de câteva ori. Am controlat și nu este. Așa că am luat imediat măsuri. Iar în weekend este absolut minunat să mănânci o pizza cu prietenii și familia. Nu zic bine?!

Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: variabil 5 frământat + 30 (crescut) + 35 copt
Porţii: 4-6-8 (depinde de cât de mâncăcios ești)

Ingrediente pentru blat (rețeta aici)
  1. 300 g făină albă
  2. 1 pacheţel (pachetul are 15 g parcă) drojdie proaspătă (sau uscată)
  3. iaurt cât cuprinde (cam 150-200 ml) – poți folosi apă în loc
  4. 1 cartof fiert făcut piure
  5. 1 linguriță sare
Ingrediente garnitura/topping
  1. 200 g brânză de vaci proaspătă
  2. 300 g cârnat picant afumat (al meu era de casă, carne amestec vită+porc)
  3. 2 ouă
  4. 200 g/ml ketchup (10-12 linguri sau după gust) e bun și bulionul (4 linguri) diluat cu 3 linguri de apă, 1/2 sare
  5. 1 lingură semințe de chimion
  6. 1 linguriță piper
  7. 1 linguriță boia de ardei iute (arde grăsimile, scade colesterolul, ajută la digestie
  8. Opţional 2 linguri de semințe de in/susan
Mod de preparare
Blat
  1. Cartoful îl ai deja fiert, îl faci piure
  2. Încălzește iaurtul foarte puțin (să nu cumva să opărești drojdia că de aia nu crește)
  3. Pune drojdia într-un bol, adaugă sarea, iaurtul călduț (nu-l pune tot, poate este prea mult, depinde de făina ta, am mai spus: făina mea este de „casă” și diferă foarte mult de făina din comerț
  4. Pune făina, cartoful piure, drojdia înmuiată în iaurt CĂLDUŢ şi frământă (5 -10 minute circa) dând naştere unui aluat consistent. Dacă e prea moale mai pune iaurt/apă etc. şi invers, făină.
  5. Acoperă aluatul şi ţine-l la cald până îşi dublează volumul
  6. Întinde-l apoi (cam 4 ml înălțime a ieșit l amine) și așează-l într-o tavă tapetată cu hârtie și lasă-l să crească (cam 15 min). Își va dubla înălțimea, deci va fi cam de 8-10 ml = 2 cm
  7. Dat fiind faptul că este destul de gros și există riscul să nu se coacă bine deasupra, îl vei da la cuptor (să se coacă numai deasupra, evident) sperând că ai cuptor cu foc deasupra, pe gaz sau electric. Ține cam 10 min, cu focul slab doar deasupra
  1. Între timp prepară cârnatul tăindu-l felii sau cuburi
  2. Rade brânza pe răzătoare sau se face cuburi
  3. bate ouăle 
  4. Scoate blatul pune bulionul/ketchup-ul (semințele de in/susan eventual), împresoară feliile de cârnat, brânza,
  5. Pune chimionul, boiaua de ardei iute, ouăle bătute bine
  6. Dă la cuptor (200 grade) pentru 30-35 minute. Verifică constant.
  7. Dacă cuptorul tău are acea opţiune care aprinde un foc deasupra când e aproape gata pune tava pe treapta de sus şi aprinde focul deschis pentru 1-2 minute
  8. Serveşte cu bere, coca cola (tipic italian)

Mențiuni
  • Am pus și câteva felii de prosciutto crudo rămase prin frigider, dar numai pe un colț.
  • Pentru alte rețete similare de post sau nu, vizitează meni-ul din prima bară de sus (dreapta) „Pizza”. (nu se prea observă).
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii