Salată de cartofi cu fistic, nuci

O altă interpretare personală a salatei grecești. 
Vesel colorată, rapidă, sănătoasă până la extrem, absolut delicioasă. Îți încântă ochii și-ți înseninează sufletul. De încercat!!!
Optimă idee pentru celiaci, vegani/vegetarieni (fără ou), diabetici și iubitorii de cartofi. Cei care sunt la dietă pot profita din plin. Este foarte sățioasă. O masă pe zi + fructe, lichide. 
Mulțumesc prietenei mele pentru fisticul deosebit de bun pe care mi l-a dăruit din bunătatea inimii sale. 

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: variabil
Porții: 2

Ingrediente
  1. 300 g cartofi roşii (4 buc)
  2. 2 castraveţi muraţi micuți
  3. 1 ardei gras (roşu/verde/galben) Eu am pus gogoșari+ardei iuți
  4. 1 ceapă roşie (sau albă) Am pus ambele. Ador ceapa!!!
  5. 1 roșie
  6. 50 g măsline (indicat ar fi fără sâmburi. Eu, ca de obicei, am pus naturale)
  7. 1/2 linguriță piper negru/colorat
  8. 2 nuci
  9. 10 buc fistic (pistachio în italiană)
  10. 1 lingură semințe de floarea soarelui nesărate
  11. sare după gust
  12. 5 linguri ulei măsline
  13. Opțional 1 ou. Veganii/vegetarienii îl elimină
Mod de preparare
  1. Spală cartofii şi pune-i la fiert (dacă pui ou/ouă, fierbe și acestia)

  2. Taie ceapa peștișori (julienne); ardeii, roșia, castraveții murați cuburi/rondele
  3. Pune totul într-un bol destul de mare şi ocupă-te de cartofi
  4. Curăţă-i de coajă luând precauţiile necesare împotriva arsurilor de gradul 1, dacă nu aştepți să se răcească, ca mine
  5. Taie-i cuburi şi adăugă-i peste celelalte ingrediente
  6. Pune măslinele, miezul de nucă, semințele de floarea soarelui, verifică de sare, piper şi ulei. Amestecă energic.
Mențiuni
  • Semințele de floarea soarelui/dovleac/in/susan, fisticul, nucile dau un plus de savoare oricărei salate. Nu este obligatoriu să le pui, dar Îndrăznește!!!
  • Poți adăuga 1/2 linguriţă de sos de soia sau oţet balsamic/de mere/vin. Atenţie la sare.  
  • Pentru alte rețete similare de post sau nu, vizitează meni-ul din prima bară de sus (stânga) „Salate”. (nu se prea observă).
  • Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

6 Comentarii

  1. O idee minunata. Ador fisticul. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce pofta mi-ai facut! Arata grozav. sanatate la superlativ

    RăspundețiȘtergere
  3. Uite reteta asta este atat de simpla si sunt sigura, delicioasa. Am sa fac negresit. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte simplă și deosebit de gustoasă. Sigur o să-ți placă.

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.