Risotto cu linte, praz, germeni de soia

O altă rețetă îndrăzneață, colorată, rapidă, practică, hrănitoare, delicioasă. Inspirată la ultima rețetă de risotto ce am publicat (Risotto cu morcov, praz, varză ce găsești în meniul din prima bară de sus, stânga, OREZ).
În ultima perioadă am înlocuit ceapa cu prazul pentru că aveam de la țară și se strica. GLUMESC. Pentru că-mi place foarte mult să fac intercalări de ingrediente.
Și pentru că prazul este detoxifiant, conținând: fier, magneziu, calciu, siliciu, potasiu, vitamina B6, etc. etc.etc. Deci BUN tare pentru corpul tău, și al meu, evident.
Optimă idee pentru celiaci (intoleranții la gluten care vor spăla orezul în câteva ape înainte de a/l pune în mâncare. Dacă este posibil, dați-i un clocot separat, apoi folosiți-l normal).

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 15-20 min
Porţii: 2

Ingrediente
  1. 250 g orez bob rotund
  2. 1 morcov de mărime medie/mică
  3. 1/3 de praz (50 g), sunt bune și numai frunzele
  4. 30 g germeni de soia la borcan/conservă (2-3 linguri)
  5. 30 g linte conservă (3 linguri)
  6. 3 cuișoare
  7. 5 boabe de coriandru (nu pune mai mult, schimbă gustul complet, și nu cred că poate plăcea)
  8. Opțional: 50 ml vin roșu (1/2 pahar)
  9. 1 +1/2 cană apă/supă (caldă/fierbinte 300 ml circa)
  10. 2 linguri ulei măsline
  11. 1 căţel de usturoi sau 1/2 linguriță praf
  12. Indicat/recomandat 1 ardei iute/1 linguriță boia de ardei (este afrodiziac)
  13. Poți de asemenea să pui 1 linguriță de curry, dacă îți place.
Mod de preparare: Citeşte aici cum se face un pilaf/orez/risotto perfect
  1. Taie prazul mărunt (rondele sau cuburi)
  2. Spală, curăță (eventual, eu nu o fac pentru că sunt de cultură biologică, de-ai miei), și taie-l cubulețe
  3. Prepară germenii de soia, lintea. Spală bine în mai multe ape, scurge
  4. Varsă uleiul într-o cratiță, pune boabele de coriandru și cuișoarele (lasă câteva sec (30-40) apoi pune la călit foarte puţin (5 min circa, cât să se înmoaie)prazul și morcovul, foc slab. Dacă pui usturoi proaspăt acum e momentul. Taie-l, striveşte-l cu dosul cuţitului, pisează-l. Ai grijă să nu cumva să se ardă. Dacă-i uscat/praf îl pui la sfârșit
  5. Pune orezul (dacă ești intolerant la gluten ar fi indicat să-l speli înainte de folosință, în 2 ape, cel puțin) amestecă foarte bine vreme de 1 min
  6. Dacă pui vin, acum e momentul. Toarnă-l în cratiță. Măreşte focul şi amestecă până se evaporează (cam 2 minute, depinde de focul tău). Dacă nu pui, adaugă apa, supa și sari pasul următor, evident.
  7. După ce vinul s-a evaporat pune supa/apa caldă atât cât să acopere orezul. (ai grijă că s-ar putea să-ți mai trebuiască, dar NU recomand să o pui toată imediat, citește mai sus de ce) Amestecă. După ce a început să fiarbă, lasă focul slab/minim, acoperă şi dă-i voie să se facă în pace. Cam 10 + 5 min. Verifică din când în când, și dacă ți se pare că a scăzut apa/supa, mai pune câteva linguri (5-10, depinde EXCLUSIV de gusturile tale)
  8. Eu nu stau lângă foc, dar sunt atentă să nu se ardă
  9. Când e gata, depinde de gustul tău (mie îmi place „al dente”), stinge focul, lasă acoperit alte 2-3 minute.
  10. Porţionează şi pune EVENTUAL caşcaval ras deasupra. 
Menţiuni
Altă rețetă potrivită pentru o cină în doi. Optimă idee de Sfântul Valentin. Oricine, cu puțină răbdare, poate să o facă. Dacă ai nevoie de asistență/ajutor, știi unde mă găsești.

Daca ti-a placut si ti-am dat o idee, un like/share/comment (Facebook = De gustibus NON est disputandum) este echivalent cu Multumesc.
Iar daca nu ti-a placut: abtine-te. Glumesc. Faci ce vrei.  :p
Pofta buna. 

Trimiteți un comentariu

4 Comentarii

  1. N-am combinat niciodata orezul cu lintea, dar cred ca este o idee buna. O sa incerc combinatia, cred ca este foarte gustoasa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, nici eu, până acum. Eu îmi permit să fac experimente. dacă nu iese, nu-mi aruncă nimeni în cap. Dacă nu sunt mulțumită de rezultat, nu fac publică rețeta. Gusturile sunt gusturi. Este gustoasă, foarte consistentă. Mulțumesc. Sper să fii mulțumită. =p~

      Ștergere
  2. chiar ca o reteta indrazneata, imi place cum a iesit si din poze imi dau seama ca are un gust natural, proaspat si cu o aroma excelenta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Îmi place să mă joc cu mirodeniile, ingredientele și culorile. Sunt gusturi surprinzătoare. Merită să-ncerci măcar o dată. (f)

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.