Risotto cu varză, fasole, praz

Din nou, o altă rețetă îndrăzneață, colorată, rapidă, practică, hrănitoare, delicioasă. De post şi pentru vegani/vegetarieni.
Inspirată la ultimele rețete de risotto ce am publicat (le găsești în meniul din prima bară de sus, stânga, OREZ).
În ultima perioadă am înlocuit ceapa cu prazul pentru că prazul este detoxifiant, conținând fier, magneziu, calciu, siliciu, potasiu, vitamina B6, etc. etc.etc. Deci, BUN tare pentru corpul tău, și al meu, evident.

Optimă idee pentru celiaci (intoleranții la gluten vor spăla orezul în câteva ape înainte de a-l pune în mâncare. Dacă este posibil, dați-i un clocot separat, apoi folosiți-l normal).
Uşor de făcut, rapid, indicat pentru studenţi şi începătorii în arta „bucătăritului”. 

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 15-20 min
Porţii: 2-3
Ingrediente
  1. 250 g orez de care ai, eu am pus Basmati, dar indicat ar fi cu bob rotund
  2. 1/3 de praz (50 g), sunt bune și numai frunzele
  3. 50 g varză murată. O bucată, cât vrei şi ai chef
  4. 150-200 g boabe de fasole din conservă. A mea era cu suc de roşii, dar nu e obligatoriu
  5. 2 linguri bulion/5 linguri suc de roşii
  6. 5 boabe de coriandru strivite (nu pune mai mult, schimbă gustul complet)
  7. Opțional: 50 ml vin roșu (1/2 pahar)
  8. 1 +1/2 cană apă/supă (caldă/fierbinte 300 ml circa)
  9. 2 linguri ulei măsline
  10. 1 linguriţă de sare
  11. 1 căţel de usturoi sau 1/2 linguriță praf
  12. Indicat/recomandat 1 ardei iute/1 linguriță boia de ardei (este afrodiziac)
  13. Opţional 1 linguriţă praf de curry
Mod de preparare: Citeşte aici cum se face un pilaf/orez/risotto perfect
  1. Taie prazul mărunt (rondele sau cuburi)
  2. Prepară fasolea. Spală bine în mai multe ape (dacă nu e ca a mea), scurge
  3. Taie varza mărunt. Eu am tăiat-o foarte mare... pfffffff
  4. Varsă uleiul într-o cratiță, pune boabele de coriandru, prazul şi varza la călit foarte puţin (5 min circa, cât să se înmoaie), foc slab. Dacă pui usturoi proaspăt acum e momentul. Taie-l, striveşte-l cu dosul cuţitului, pisează-l. Ai grijă să nu cumva să se ardă. Dacă-i uscat/praf îl pui la sfârșit
  5. Pune orezul (dacă ești intolerant la gluten ar fi indicat să-l speli înainte de folosință, în 2 ape, cel puțin) amestecă foarte bine vreme de 1 min
  6. Dacă pui vin acum e momentul. Toarnă-l în cratiță. Măreşte focul şi amestecă până se evaporează (cam 2 minute, depinde de focul tău). Dacă nu pui, adaugă apa, supa și sari pasul următor, evident.
  7. După ce vinul s-a evaporat, pune supa/apa caldă atât cât să acopere orezul. (ai grijă că s-ar putea să-ți mai trebuiască. NU recomand să o pui toată imediat, citește mai sus de ce), amestecă. După ce a început să fiarbă, lasă focul slab/minim, acoperă şi dă-i voie să se facă în pace. Cam 10 min. Verifică din când în când, și dacă ți se pare că a scăzut apa/supa, mai pune câteva linguri (5-10, depinde EXCLUSIV de gusturile tale)
  8. Eu nu stau lângă foc, dar sunt atentă să nu se ardă. Pune apoi fasolea fiartă, bulionul, amestecă şi mai lasă 5 min
  9. Când e gata, depinde de gustul tău (mie îmi place „al dente”), stinge focul, lasă acoperit alte 2-3 minute.
  10. Când porţionezi poţi adăuga orice altfel de mirodenie ai plăcerea. Încearcă curry, dacă-ţi place. Mie mi-a plăcut foarte mult. Dar poţi pune şi cimbru, mărar, chimion, etc.
Menţiuni
Serveşte fierbinte sau rece.
Dacă ţi-a plăcut, sau ţi-am dat o idee, un like la pagina Facebook m-ar încuraja. Mulţumesc. 


Trimiteți un comentariu

0 Comentarii