Varză flăcău

Aşa-i că te-a pufnit râsul la citirea titlului? Nu l-am inventat eu şi nu este o reţetă personală. Este o interpretare a unei reţete din moşi strămoşi.
De câte ori mâncăm varză murată, mama ne povestește despre o cumnată de a ei care făcea reţeta de mai jos.
Tare bună mai era.” spune cu melancolie mama. Acum însă suferă de colită şi varza este un inamic de temut, o evită pe cât posibil.

Eu, foarte sceptică totuşi, m-am gândit să o fac. Să văd ce mâncare mai este şi asta.
Şi mi-a plăcut foarte mult, de aceea o public.
Pozele sunt tare aiurea, aparatul meu urăşte galbenul mai ales, iar combinaţia de portocaliu cu galben îl trimite în confuzie totală. Te asigur că arată mult mai bine în realitate.
Optimă idee de post (vegani/vegetarieni) şi pentru celiaci. Cei care sunt la dietă pot încerca cu încredere.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 30 min
Porţii: 4-6

Ingrediente
  1. 1 varză murată (până într-un kg)
  2. 1 ceapă galbenă
  3. 1 morcov
  4. 3 linguri ulei
  5. 1 linguriţă boia de ardei iute sau 1 ardei
  6. 1 creangă cimbru sau măcinat (1 lingură)
  7. 4 căni apă/supă
  8. 1 cană făină de porumb/mălai (150 g circa)
Mod de preparare
  1. Taie ceapa şi varza mărunt, rade morcovul pe răzătoare
  2. Pune uleiul într-o oală, adaugă ceapa, morcovul, varza (la călit foarte puţin), foc slab pentru circa 3-4 minute
  3. Varsă apa, adaugă cimbrul. Acoperă, lasă să fiarbă vreme de 15 min
  4. Adaugă mălaiul, amestecă şi lasă să fiarbă alte 10 min. Ai grijă că se poate lipi. Mălaiul se umflă, absorbind apa. Dacă se întâmplă mai adaugă apă/supă
Menţiuni
Reţeta originală/tradiţională nu prevedea uzul morcovului şi nici prăjeala. În loc de mălai se punea crupe, dar eu nu am avut.
Mâncarea aceasta poate să fie foarte lichidă, sau solidă, ca a mea. Dacă o vrei mai lichidă, adaugă apă până ajungi la consitența dorită. 
Evident, se serveşte fără pâine sau mămăligă. Este doi în unu (2/1). :D
Dacă ţi-a plăcut sau ţi-am dat o idee, orice iniţiativă (like, share, comment) mă încurajează.  

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii