Cremă de ceapă şi ciuperci - de post

Pentru că suntem în post, şi am început şi o dietă, m-am gândit să combin aceste două ingrediente, să văd ce iese. Şi a ieşit ceva delicios (nici nu se putea altfel, ceapa călită dă gust bun la orice)
Reţetă gluten free, de post (şi pt vegani/vegetarieni).
Şi cum afară plouă, servită fierbinte, nu poate decât să ne încălzească.

Grad de dificultate: niciunul
Timp de preparare: 35 minute
Porţii: 4

Ingrediente
  1. 4 cepe galbene mai mărişoare
  2. 100 g ciuperci, ghebe ar fi de preferat
  3. 2 linguri ulei
  4. 2 căni de apă (cam 500 ml), după gust. Dacă o vrei mai subţire, pui un pahar în plus
  5. Opţional, dar INDICAT piper negru/ardei iute
  6. Bineînţeles, sare.
Mod de preparare
  1. Curăţă şi spală ceapa, taie-o peştişori (sau cum vrei)
  2. Varsă uleiul într-o oală, adaugă ceapa şi las-o la călit (foc slab) vreme de 8 minute. Ai grijă să nu se ardă, las-o până devine aurie, adaugă ciupercile. Am lăsat câteva pentru a le pune întregi, dar nu e obligatoriu
  3. Varsă apa, sarea, amestecă. Acoperă şi lasă la fiert vreme de 25 minute (foc domol)
  4. Cu un mixer vertical/blender, mixează până faci o cremă (2 min)
  5. Porţionează, adăugă piper negru proaspăt măcinat, ardei iute/boia (ajută la digestie, arde grăsimile şi mai e şi afrodiziac. Îl pun peste tot)
Menţiuni
  • Servită rece sau caldă, cu sau fără crutoane, pâine, etc, este de-a dreptul optimă. Eu am servit fără, pâinea prăjită este acolo ca estetică. :D
  • Dacă nu vrei prăjeală, se paote face şi fără, însă nu este la fel de aromată. Personal, nu-mi place.
  • Dacă ţi-a plăcut, orice iniţiativă (like/share/comment) mă încurajează. Mulţumesc.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii