Lichior anason

Se aseamănă extrem de mult cu Sambuca, pentru cine cunoaşte faimosul lichior italian. 
Update 06-08-2013: Ba mai mult, este frate geamăn cu ABSINTHE, dacă-l faci tare (peste 50°). Nu am ştiut până nu am gustat şi eu acea băutură verde, iubită de tineri. Nu mă aşteptam să fie aşa de dulce. :D
Un gust foarte aromat dar delicat. Nu prea cunoscut la noi. Împrospătează respiraţia.

Timp de preparare: 5 minute + perioada de macerare care variază în funcţie de gusturile proprii.
Grad de dificultate: redus

Ingrediente:
1. 3-4 steluţe de anason
2. 1/2 l alcool 30 grade
3. 4 linguri miere de albine (sau zahăr de trestie/sfeclă)

Procedeul este similar (aproape) la toate reţetele mele de lichioruri.
Se pune mierea într-o sticlă cu gura largă de culoare închisă (Optimă ar fi aia de la suc de tomate). Se adaugă steluţele de anason şi alcoolul. Se amestecă totul foarte bine şi se lasă la macerat la întuneric câteva zile (gust mai intens). Se poate servi şi imediat.

Menţiuni:
1. Se poate face lichior din orice doriţi. Eu am făcut din următoarele: portocale, lămâi, cafea, mentă, ciocolată albă/neagră.
2. În loc de miere se poate pune zahăr brun (sau alb).
3. Dacă alcoolul este prea tare se poate adăuga apă fiartă şi răcita.

Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la postări sau pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) (sau un mic comentariu la obiect) este echivalent cu Mulţumesc. 

Reţete diferite (menu sus, vizitând secţiunea BĂUTURI) aici: http://reteteindraznete.blogspot.ro/2012/12/lichior-de-ciocolata.html
http://reteteindraznete.blogspot.ro/2012/10/lichior-scortisoara.html

Trimiteți un comentariu

5 Comentarii

  1. De zile intregi am cautat cu ardoare o reteta de lichior de anason.De ce asa deodata?! Mi-am amintit iarasi de copilaria mea in care exista un lichior pe care uneori il beau parintii mei. Avea o aroma deosebita, pe care am intalnit-o cand am baut mai tarziu Sambuca. Am cautat o reteta, asta nu e greu cand navighezi pe Google. Problema arzatoare este anasonul stelat, care se gaseste greu, aproape deloc, si in cantitati mici. Am reusit sa fac rost de 6 stelute parfumate, dar ce te faci cand reteta cere 40 de grame ! Noroc cu blogul asta in care am gasit retete frumoase care-mi amintesc de cartea de retete a Sandei Marin. Multumesc Cristina, astept rezultatul asteptarilor mele

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei, si a venit vremea sa-mi gust anasonul, e bun rau, dar il mai las cu stelutele acolo, sa-si ia bine aroma. Adela

      Ștergere
  2. Ah, mă bucur că ți-a plăcut. Cui îi place anasonul, n-are cum să nu se îndragostească de rețeta asta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună,cred că bautura se numea mastică.Parintii mei o serveau la mesele festive.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună.
      Mulțam fain.
      Am auzit de mastică. Se menționa în casă când eram mică, deci era destul de populară ca băutură. Am s-o-ntreb pe mama.

      Ștergere

RESPECT este cuvântul de ordine. Aroganța/grandomania, insultele de orice gen, comentariile care NU sunt la obiect nu au ce căuta pe această pagină. Dedic trup şi suflet reţetelor, de aceea orice iniţiativă pozitivă (like, share, comment) este apreciată. Mulţumesc. O viaţă delicioasă îţi doresc. Ps. În caz de nu vezi publicat comentariul tău (1-3 zile), este pentru că nu am acces la internet.