Lichior scorţişoară

Nu foarte renumit, dar foarte simplu de făcut. Extraordinar în perioada invernală; mai ales în preajma festivităţilor.

Timp de preparare: 
5 minute + perioada de macerare care variază în funcţie de gusturile proprii.
Grad de dificultate: redus

Vă place scorţişoara? Când este toamnă şi este frig; când copacii sunt plini de mere aşa de frumoase şi proaspete nu simţiţi o dorinţă aprigă de scorţişoară?
Personal folosesc scorţişoară în cafea sau ceaiuri. Combate răceala, întăreşte imunitatea etc. Dar voi vorbi despre asta într-un articol separat.

Acum vă ofer reţeta mea personală de lichior. Deşi nu beau (decât foarte rar) îmi place să fac diferite băuturi. Am un bar, în umila mea locuinţă, demn de toată invidia. A fost visul meu de copilă. Ce vis bizar... Nu-i aşa?!

Ingrediente: 
1. 2 batoane de scorţişoară
2. 1/2 l alcool 30 grade
3. 4 linguri miere de albine (sau zahăr, dar e mai sănătos cu miere, un fel de medicament).

Mod de preparare: 
Pune mierea într-o sticlă de culoare închisă. Adaugă batoanele de scorţişoară şi alcoolul. Amestecă totul foarte bine şi  lasă la macerat la întuneric câteva zile. Se poate servi şi imediat.
Are efect terapeutic împotriva răcelii.

Menţiuni: nu pune mai mult de 2 batoane de scorţişoară, chiar unul este de ajuns. Spun din experienţă că după câteva săptămâni este aproape imposibil de băut. Devine extrem de aromat. Dar poate cuiva îi place. Mie nu.

Pentru alte reţete de lichior aici: http://reteteindraznete.blogspot.ro/2012/12/lichior-de-ciocolata.html;
http://reteteindraznete.blogspot.ro/2012/10/lichior-anason.html, verifică meniul din prima bară de sus: „Băuturi”.
Dacă-ţi place (şi ţi-am dat o idee) orice iniţiativă: un like/share la pagina Facebook (click şi vei găsi mult mai multe fotografii), un vot (în dreapta sus) este echivalent cu Mulţumesc. 

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii